Aktualizācijas fāzē izmantojamās metodes ķīmijas stundās pamatskolā
Autor
Šlikova, Jeļizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba tēma: “Aktualizācijas fāzē izmantojamās metodes ķīmijas stundās pamatskolā”. Darba autore Jeļizaveta Šlikova. Darba vadītājs Jazēps Logins. Diplomdarbā ir 56 lappuses, 5 nodaļas, 38 apakšnodaļas, 4 tabulas, 24 attēli, 3 pielikumi, 27 informācijas avoti. Darbs rakstīts latviešu valoda. Darba mērķis ir apkopot teorijā aprakstītās un skolotāju praksē lietotās metodes un mācību paņēmienus ķīmijā un aprobēt materiālus aktualizācijas fāzei, kurus varētu izmantot ķīmijas apguvē pamatskolā. Tika veikta literatūras analīze ar mērķi noskaidrot, kas ir stundas aktualizācija, kādas metodes parasti tiek izmantotas. Pētnieciskajā daļā tika veikta mācību materiālu aprobācija 8.-9. klasēs ar dažādām aktualizācijās izmantojamām mācību metodēm (demonstrācijām, jautājumiem un atbildēm u.c.), kā arī tika noskaidrots skolēnu un skolotāju viedoklis par mācību metožu un paņēmienu lietderību mācību stundu aktualizācijas fāzes realizēšanai. Atslēgvārdi: aktualizācija, aktualizācijas uzdevumi, aktualizācijas fāze, konstruktīvisms, mācību metodes, mācību paņēmieni. The theme of the Diploma paper is Methodes used in the engagement phase at Chemistry lessons in elementary school. Author of the Diploma paper is Jelizaveta Shlikova. The adviser of the Diploma paper ir Jazeps Logins. The diploma paper contains of 56 pages including, 5 chapters, 38 sub-chapters, 4 tables, 24 figures, 3 appendixes and 27 references. The Diploma paper was written in Latvian language. The aim of the Diploma Paper is to study literature and teachers’ methods which are used in practice and approaches in Chemistry lesson and materials which can be used in actualization phase at Chemistry lessons in elementary school. Moreover, the author of the diploma paper analyzed literature resources to find out what is it lesson actualization and which methods are using in practice. Empirical part was analyzed materials for 8 and 9 forms students with different actualization methods. For example: demonstrations, questions and answers etc. Also, the author of the diploma paper finds out students’ and teachers’ opinion about methods and approaches which can be used for actualization phase in the lessons. Keywords: actualization/engagement, actualization objectives/engagement stage’s, actualization phase/engagement stage, constructivism, methods, approaches.