Aktīvās atpūtas tūrisma biznesa modelis
Autor
Nazarko, Ija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šajā pētījumā tiek aplūkoti jēdziena "biznesa modelis" konceptuālie aspekti. Tiek aplūkota sociālo mediju ietekme uz piedzīvojumu tūrismu biznesa modeļu inovāciju un klientu vadību. Darba mērķis ir raksturot piedzīvojuma tūrisma biznesa modeli, tā attīstības iespējas apakšnozares ietvaros, un pamatot sociālo mēdiju izmantošanu uzņēmuma komunikācijā. Darba ietvaros tiek veikts neatkarīgs pētījums, kas vērsts uz piedzīvojuma tūrisma pakalpojuma izmantošanu un patērētāju sociālo mēdiju uzvedības novērtējumu. Aktīvās atpūtas biznesa modelis darbā tiek raksturots kā B2C biznesa modelis, kura ietvaros piedāvājums klientam tiek komunicēts digitālajā vidē, bet pakalpojums tiek sniegts dabā, pieprasījuma radīšanai tiek izmantotas sociālo mēdiju platformas. This study examines conceptual aspects of the term business model. The impact of social media on adventure tourism is examined in terms of business model innovation and client management. The aim of this study is to define an appropriate adventure tourism business model, identify its potential development, and justify the use of social media in business communication. Within the study an independent research is carried out to gain insight on consumer evaluation of adventure tourism services and consumer social media behaviour. The proposed adventure tourism business model is a B2C business model, in which the client relationship is maintained in a digital environment, while the service is provided outdoors, social media platforms are used to create demand.