HALAL gaļas ražošana un tās eksports no Latvijas
Author
Adnan, Muhammad
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šī Muhamada Adnana (Muhammad Adnan) pētījuma mērķis ir konstatēt un novērtēt Halal pārtikas nozari, tās izaugsmi attīstītajās un jaunattīstības valstīs, kā arī noskaidrot iespējas, kā sabiedrībā popularizēt un veicināt Halal produktu izmantošanu uzturā. Pētījumā izmanto tās metodes balstītas uz uzņēmējdarbības vides novērtēšanu Halal pārtikas nozarē, tiešsaistes pētījumiem un dokumentu, zinātnisko rakstu analīzi. Konstatēts, ka, lai gan attīstītajās valstīs ir mazāk musulmaņu, Halal gaļas un pārtikas nozares tirgus daļa ir salīdzinoši augsta. Latvija ir valsts ar nelielu skaitu musulmaņu salīdzinājumā ar valstīm citviet pasaulē, bet tai ir stratēģiski laba atrašanās vieta, lai iegūtunozīmīgudaļu no Halal gaļas un pārtikas segmenta ES tirgū. Tādas valstiskā, Austrālija, Brazīlija, Japānaun, Apvienotā Karaliste, ir izstrādājušas komerciāla rakstura saimniecības, lai atbalstītu savu Halal gaļas un pārtikas ražošanu. Darbā apkopotā informācija pierāda, ka Halal pārtiku patērē arī sabiedrības daļa, kas nav musulmaņi, jo Halal produkti ir uzskatāmi par uztura ziņā drošākiem un svaigākiem. Uzsvērts, ka svarīgi, lai ražotājs Halal gaļu un pārtiku reklamētu kā atbilstošu kvalitātes standartiem. Atslēgvārdi: Halal gaļa, ražošana, eksports, ĀTI The study of Muhammad Adnan aims to observe the existence of Halal food industry in developed and developing countries, and ways to increase the acceptance towards Halal products from non-Muslim societies. The approach is based on observation of the business environment of Halal food industry, online research and analysis of papers in journals. The finding indicates that although developed countries have less Muslim but the market share for Halal meat & food is high. Latvia is a country with less Muslim population but it has strategic position to capture the opportunity of Halal meat & food segment in the EU market. Halal food industry can be a catalyst to develop other potential sectors which get the negative impact from economic crisis in a country with less Muslim population. Countries namely Australia, Brazil, Japan, Thailand and the United Kingdom have applied commercial farm in their supply management to support their Halal meat and food production. Furthermore, the awareness of consuming Halal food also come from non-Muslim due to the safer and freshness of the food. Hence it is important for producer to promote Halal meat & food as being safety-compliant. Keywords: Halal meat, manufacturing, exports, FDI