Sākumskolēnu muzikalitātes attīstība mūzikas mācībās
Автор
Vilde, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Promocijas darba mērķis ir pētīt muzikalitātes struktūru un noteikt sākumskolēna muzikalitāti raksturojošos komponentus, to attīstības pedagoģiskās likumsakarības mūzikas mācībās sākumskolā.
Teorētiskā pētījuma rezultātā ir izpētīti un aprakstīti sākumskolēna muzikalitātes raksturojošie komponenti un kritēriji, paplašināts muzikalitātes skaidrojums. Teorētiski pamatots izstrādātais mūzikas mācību modelis sākumskolēna muzikalitātes attīstības veicināšanai.
Empīriskā pētījumā eksperimentāli pārbaudīts mūzikas mācību modelis, kā rezultāti apliecina, ka tika veicināta sākumskolēnu muzikalitātes attīstība.
Izstrādāti metodiskie ieteikumi muzikalitātes attīstības veicināšanai un diagnosticēšanai sākumskolā. Research goal. To explore the structure of musicality, to examine components that characterize musicality among primary school pupils and the pedagogic logic of its development during music lessons in primary school.
As a result of the theoretical study, characterizing components and criteria of musicality among primary school pupils were researched and described and the description of musicality was broadened. The created model for music studies for facilitating the development of musicality among primary school pupils was theoretically justified.
Through an empirical study the model for music studies was tested, as a result facilitating the development of musicality among primary school pupils.
Methodological suggestions were developed for facilitating and diagnosing development of musicality in primary school.