Show simple item record

dc.contributor.advisorŠteinberga, Iveta
dc.contributor.authorMīkstā, Adela Rasma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:09:19Z
dc.date.available2019-06-30T01:09:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71319
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47501
dc.description.abstractDarba gaitā pētīta un modelēta trokšņu izplatība Baltijas jūrā ūdens vidē, kas radusies kuģu satiksmes ceļu noslodzes dēļ. Pētījuma laikā veikti mērījumi ar hidrofoniem Baltijas jūrā, kā rezultātā iegūts faktiskais trokšņu piesārņojums kuģu satiksmes dēļ, kā arī modelēti scenāriji pie dažādiem mainīgajiem faktoriem, kā kuģa masas, ūdens blīvuma. Darba mērķis - iegūt pēc iespējas tuvākus modelēšanas rezultātus attiecībā pret faktiski nomērītajiem monitoringa rezultātiem, kā arī identificēt kuģu radīto trokšņu piesārņojuma līmeni. Pētījums sastāv no teorētiskās daļas, kurā veikta literatūras analīze par skaņas izplatību ūdens vidē un dažādu modeļu pielietošanu rezultātu iegūšanai, kā arī praktiskā daļa, kurā tiek modelēti scenāriji pielietojot matemātiskās un analītiskās metodes. Iegūti dati no HELCOM - Baltijas jūras vides aizsardzības komisiju par kuģiem, kuri pietuvojušies hidrofona atrašanās vietai jeb izvēlētajam novērojuma poligonam. Tie palīdz precīzāk noteikt modelēšanas gaitā mainīgos un ietekmējošos faktorus, precīzākai datu analīzei.
dc.description.abstractIn the course of the Master’s thesis, noise distribution in the Baltic Sea has been studied and modeled due to the traffic load of shipping routes. During the research, measurements were made with hydrophones in the Baltic Sea, resulting in actual noise pollution due to vessel traffic, as well as scenarios for various variables such as vessel mass, water density. The aim of the thesis is to obtain as close as possible modeling results in relation to actually measured monitoring results, as well as to identify the level of pollution caused by ships. The research consists of a theoretical part, which includes literature analysis on the distribution of sound in the aquatic environment and the use of different models for obtaining results, as well as a practical part in which scenarios are modeled using mathematical and analytical methods. Data from HELCOM - Baltic Marine Environment Protection Commission on ships approaching the hydrophone location or selected observation site have been obtained. They help to define more accurately the changing and influencing factors during the modeling, for more accurate data analysis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVides zinātne
dc.subjectBaltijas jūras trokšņu monitorings
dc.subjecttrokšņu modelēšana ūdenī
dc.subjectzemas frekvences troksnis
dc.subjectzemūdens troksnis
dc.titleKuģu radītā trokšņa izplatības modelēšana Baltijas jūrā ūdens vidē
dc.title.alternativeModeling of noise propagation from ships in the Baltic Sea in water environment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record