Atsauksmju tīmekļa vietnēm paredzētu tekstu veidošana un labošana: TripAdvisor un Foursquare izmantošanas piemēri darbā ar spāņu valodas kā svešvalodas apguvējiem
Автор
Latiša, Elva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Perez Ramos, Ruyman
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Rakstot dažādu veidu tekstus, autori to radīšanā izmanto vairākus tekstveides posmus. Līdzīgi arī tekstu labošanā tiek izmantotas dažādas stratēģijas. Šajā darbā tiek pētīts, kā 15 vidusskolēni Latvijā, kas apgūst spāņu valodu kā svešvalodu, izmanto minētos posmus un stratēģijas, rakstot un labojot tekstus, kas paredzēti publicēšanai atsauksmju tīmekļa vietnēs TripAdvisor un Foursquare. Kā atklāj pētījuma rezultāti, minēto tīmekļa vietņu noteikumi un prasības atsauksmju izveidei ietekmē tekstveides posmu un teksta labošanas stratēģiju izvēli, kā arī sekmē augstākas kvalitātes atsauksmju izveidi, kas sasniedz savu mērķi – informēt un pārliecināt. Iepriekšminētais norāda, ka tekstveide, kurā eksistē vadlīnijas un noteiktas prasības, spāņu valodas kā svešvalodas apguvējiem palīdz rakstīšanas un labošanas procesā vairāk kā tekstveide bez konkrētiem nosacījumiem. When writing different types of texts, authors use various stages during their creation. Equally, they use diverse strategies when correcting texts. This research investigates the use of the said stages and strategies, effectuated by 15 learners of Spanish as a foreign language in a secondary school in Latvia, who create and correct texts for customer review sites TripAdvisor and Foursquare. According to this research, the rules and the requirements of the said sites affect the choice of the writing stages and the text correction strategies, and help to create high quality reviews that reach their purpose – to inform and persuade. This shows that a guided writing that has certain rules and requirements is more beneficial for the learners of Spanish as a foreign language than an unguided writing.