• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Saistvārdu lietojums emuāros par komercdarbību

Thumbnail
View/Open
306-70046-Garbuzovs_Vladlens_vg15020.pdf (1.858Mb)
Author
Garbuzovs, Vladlens
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Saistvārdi ir svarīgas savienošanas ierīces, kas veicina ideju loģisku sakārtošanu tekstos un rindkopās, un emuāros par komrcdarbību saskaņotības saglabāšana ir tikpat svarīga kā jebkuros citos tekstos. Darba mērķis ir izanalizēt saistvārdu lietošanu piecu visvērtīgāko 2018. gada zīmolu (Amazon, Apple, Google, Microsoft un Facebook) rakstos un ierakstos par komercdarbību. Lai sasniegtu šo mērķi, kā pētniecības metode tika izvēlēta diskursa analīze. Saistvārdi tika noteikti un analizēti, un analīzes rezultāti liecina, ka emuāros par komercdarbību visbiežāk sastopamā saistvārdu kategorija ir pievienošanas / salīdzināšanas kategorija, un visbiežāk izmantotais saist vārds ir arī.
 
Linking words are important cohesive devices which contribute to the logical arrangement of ideas within sentences and paragraphs, and maintenance of coherence in business blogs is as much important as in any other texts. The goal of the paper is to analyse the use of linking words in articles and posts from the business blogs of the five most valuable brands of 2018 (Amazon, Apple, Google, Microsoft, and Facebook), and to detect the most frequent linking words in business blogs. To reach this goal, discourse analysis was chosen as the research method. Linking words were detected and analysed, and the results of the analysis show that in business blogs, the most frequent semantic category of linking words is the category of addition / comparison, and the most frequently used linking word is also.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47548
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV