Kiberhuligānisms pamatskolas un vidusskolas skolēnu vidū
Автор
Leiboma, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Maizītis, Jānis
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kiberhuligānisms ir jauna parādība, bet valstīs, kur šāds vardarbības veids pastāv, tā ir nekontrolējama problēma. Pētījumā aplūkota situācija Latvijā, uzskaitītas saistošās tiesību normas, ar mērķi izvērtēt, vai to regulējums un citi veiktie pasākumi ir efektīvs līdzeklis, problēmas mazināšanai un apkarošanai. Darba uzdevumi: 1. aplūkot kiberhuligānismu kā parādību; 2. analizēt esošās Latvijas tiesību normas; 3. izdarīt secinājumus, priekšlikumus. Darbā secināts, ka esošās tiesību normas pilnvērtīgi neaizsargā bērnus un ir novērojams informācijas trūkums šajā jomā. Nepieciešama pienācīgāka kiberhuligānisma apkarošana, gan sabiedrības izglītošanā, gan konkrētas atbildības noteikšanā grozot tiesību normas. Atslēgvārdi: kiberhuligānisms, nepietiekama drošība, morālā aizskaršana, jaunas tiesību normas. Darbā ir septiņas nodaļas uz 48 lapām. Cyberbullying is a new phenomenon. However, it is a rampant problem in countries where it is present. This thesis analyses the situation in Latvia, considering the relevant laws, with the aim to assess whether the regulatory framework and other enacted measures are effective in mitigating and combating this issue. Main tasks: 1. examine cyberbullying as a phenomenon; 2. analyze the current regulatory framework in Latvia; 3. draw conclusions and devise recommendations. It is found, that the current regulatory framework does not sufficiently protect children and there is a lack of information in this area. A more thorough fight against cyberbullying is necessary by both informing the society and changing regulatory provisions to prescribe more concrete consequences to perpetrators. Keywords: cyberbullying, insufficient security, emotional harassment; new regulatory provisions. The thesis is comprised of seven chapters on 48 pages.