Show simple item record

dc.contributor.advisorĶestere, Ivetaen_US
dc.contributor.authorĀķīte, Zaneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:55Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:55Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other30111en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4795
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractZanes Āķītes promocijas darbs ,,Vācbaltu sociālpolitiskās intereses latviešu skolotāju izglītībā Vidzemē un Kurzemē (1802–1856)“ ir veltīts skolotāju izglītības un politiskās varas attiecību analīzei. Pētījuma centrā atrodas jautājums, kā konkrēta teoloģiskā virziena izvēle noteica latviešu skolotāju izglītību un kādas bija šīs izvēles konsekvences? Pētījumā atklāts, kāpēc latviešu skolotāju izglītībā 19. gs. p.p. tika noraidītas vācu pedagoga un teologa G. F. Dintera (1760–1831) teoloģiskajās nostādnēs balstītās pedagoģiskās idejas. Analizētās mijsakarības starp skolotāju izglītību, politiskās varas atbalstītām pedagoģiskajām idejām un mācību metodēm, un sabiedrības sociālo un politisko uzvedību, atklāj, kā politiskā vara spēj realizēt noteiktus sociālos un politiskos mērķus ar skolotāju izglītības starpniecību. Atslēgvārdi: latviešu skolotāju izglītība, vara un izglītība, vācbalti, Gustavs Frīdrihs Dinters, teoloģiskais racionālismsen_US
dc.description.abstractDoctoral thesis of Zane Āķīte ,,Reflections of sociopolitical interests of Baltic Germans in Latvian teacher education in Vidzeme and Kurzeme (1802–1856)” is devoted to the analysis of relations between teacher education (TE) and political power. The key question of the research is how the choice of a particular theological trend determined Latvian TE and what consequences it caused. The study reveals why pedagogical ideas based on theological position of the German pedagogue and theologist G. F. Dinter (1760–1831) were rejected in Latvian TE in first half of the 19th century. The thesis analyzes interaction between TE, pedagogical ideas and teaching methods supported by the political power and the social and political behavior of the society; it reveals how the political power can implement definite social and political aims through TE. Key words: Latvian teacher education, power and education, Baltic Germans, Gustav Friedrich Dinter, theological Rationalism.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectIzglītība - Vēstureen_US
dc.subjectVācbaltieši - Latvija
dc.titleVācbaltu sociālpolitiskās intereses latviešu skolotāju izglītībā Vidzemē un Kurzemē (1802-1856)en_US
dc.title.alternativeReflections of sociopolitical interests of Baltic Germans in Latvian teacher education in Vidzeme and Kurzeme (1802–1856)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record