Latviešu influenceru priekšstati par atbildību auditorijas priekšā, publicējot apmaksātu saturu sociālajā tīklā YouTube
Autor
Pudža, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba “Latviešu influenceru priekšstati par atbildību auditorijas priekšā, publicējot apmaksātu saturu sociālajā tīklā YouTube” galvenais mērķis ir noskaidrot latviešu YouTube influenceru izpratni par atbildību publicējot apmaksātu saturu un cik ļoti tas atbilst novērojumiem viņu YouTube kanālos. Darba teorētisko daļu veido trīs nodaļas – sociālie mediji, reklāma internetā un medijpratība. Darba empīriskajā daļā izmantota kontentanalīze, lai analizētu četru YouTube kanālu saturu 2019. gada februāra – marta griezumā. Pēc tam izmantotas daļēji strukturētās intervijas, lai intervētu blogu autorus. No pētījuma rezultātiem izriet vairāki secinājumi, kas parāda to, ka influenceri lielu nozīmi piešķir atklātībai un godīgumam, publicējot saturu sociālajos tīklos, tomēr viņi nepievērš lielu uzmanību regulējumiem un ierobežojumiem, kas skar šo jomu, kā arī neuzskata, ka tos vajadzētu šobrīd pilnveidot. The main aim of the bachelors thesis “Latvian influencers' perception of responsibility towards their audience when publishing sponsored content on YouTube” is to find out what is the perception of responsibility of Latvian influencers, when publishing sponsored content, and how it corresponds with observations on their YouTube channels. The theoretical part of the thesis consists of three parts – social media, advertisements on the internet and media literacy. In the empirical part of the thesis, content analysis is used to analyse content of four YouTube channels, published from February to March 2019. Afterwards the same YouTube creators are interviewed with semi-structured interviews. Several conclusions are made in the result of the research, which show that influencers give a great importance to honesty and transparency, when posting content on social media. However, they do not believe that laws and guidelines are as important for this field at this point, neither do they think that laws should be improved right now.