TV raidījuma “Atslēgas” loma nacionālās identitātes un sociālās atmiņas veidošanā
Автор
Kluša, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “TV raidījuma “Atslēgas” loma nacionālās identitātes un sociālās atmiņas veidošanā” mērķis izpētīt dažādu vecuma grupu nostāju pret raidījumu “Atslēgas” un tā lomu nacionālās identitātes un sociālas atmiņas veidošanā, kā arī izpētīt raidījuma saturu. Darba teorētiskajā daļā aplūkota nacionālās identitātes un nācijas teorija, atmiņas jēdziens, sociālā un kolektīvā atmiņa, mediju rituāls un notikums, mediju auditorijas un mediju efektu teorija. Kvalitatīvās kontentanalīzes un fokusgrupas intervijas datu analīze liecina, ka raidījums piedāvā plašu tematu klāstu par Latvijas vēstures notikumiem laika posmā no 1910. gada līdz pat mūsdienām. Vairākumam respondentu raidījums sniedz patriotisma un lepnuma sajūtu par savu valsti. Vecākās paaudzes cilvēki raidījumu skatās daudz vairāk nekā jaunākās paaudzes. Atslēgvārdi: nacionālā identitāte, sociālā atmiņa, uztvere, paaudzes, auditorija, raidījums Atslēgas. The aim of the bachelor’s thesis “The role of the TV program “Atslēgas” in building of national identity and social memory” is to analyse perception of variety of age groups of TV program “Atslēgas” and its role in defining national identity and social memory. The theoretical part of the thesis focuses on theories of national identity and nation, definition of memory, theories of social and collective memory, definition of media ritual and event, media audience and media effects theory. The data obtained by qualitative content analysis and focus groups interviews indicate that TV program “Atslēgas” provides a wide range of topics on historical events of Latvia between the year 1910 and the present day. To the majority of respondents TV program “Atslēgas” offers feelings of pride and patriotism towards their country. TV series “Atslēgas” is viewed more by older generations when compared to younger generations. Keywords: national identity, social memory, perception, generations, audience, TV program Atslēgas.