2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstība rotaļās un vingrinājumos pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Butāne, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Autore: Marta Butāna Kvalifikācijas darba tēma: 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstība rotaļās un vingrinājumos pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: Izpētīt pašapkalpošanās prasmju attīstību 2-3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darba teorētiskā daļā tiek analizētas teorētiskās un psiholoģiskās atziņas par bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību. Apkopojot 2-3 gadus vecu bērnu attīstības periodizāciju dažādu autoru teorētiskajās atziņās. Rotaļa, kā bērna pamatdarbība pirmsskolā un vingrinājumi kuri veicina pašapkalpošanās paradumu veidošanos. Empīriskajā daļā autore praktiski izpēta, bērnu pašapkalpošanās prasmes( galda kultūras, higiēnas un ģērbšanās prasmju attīstību). Izvirzot kritērijus un izmantojot dažādus pedagoģiskos paņēmienus konstatē bērnu pašapkalpošanās prasmju līmeni to apkopojot. Pētījuma gaitā tiek konstatēts, ka izstrādātās rotaļas, vingrinājumi, pamudinājumi veicina pašapkalpošanās prasmju attīstību 2-3 gadus veciem bērniem. Apkopojot un analizējot iegūtos rezultātus var apstiprināt pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi- Mērķtiecīgi ,sistemātiski organizētas rotaļa efektīvi sekmēta 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstība pirmsskolas izglītības iestādē. Darba saturs Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, 6 apakšnodaļām, 5 tabulām, 10 attēliem. Pielikumā izmantoto rotaļu, pirkstiņrotaļu, vingrinājumu, piktogrammu apraksti un attēli apkopoti 4 pielikumos. Atslēgvārdi: pašapkalpošanās prasmes, patstāvība, rotaļas, vingrinājumi. Author: Marta Butāne Theme of the Qualification Paper: Development of 2-3 year old children’s self-help skills through play and exercises in a preschool education institution. Aim of the research: To study the development of 2-3 year old children’s self-help skills in a preschool education institution. In the theoretical part of the Paper theoretical and psychological cognitions about the development of children’s self-help skills are analysed. Gathering the periodisation of 2-3 year old children’s development from theoretical insights of various authors. Play as a main occupation of a child in preschool and exercises that promote the formation of self-help habits. In the empirical part of the Paper the self-help skills of children (table manners, development of hygiene and dressing skills) are practically explored by the author. By proposing criteria and using various pedagogical methods, the children’s self-help skills level is established by summarising it. During the research it is established that elaborated plays, exercises, encouragement promote 2-3 year old children’s self-help skills development. Combining and analysing the obtained results, the given hypothesis that ‘Determined systematically organised play efficiently promotes 2-3 year old children’s self-help skills development in a preschool education institution’ can be confirmed. Paper content. The Qualification Paper consists of 2 chapters, 6 sub-chapters, 5 tables, 10 pictures. In appendix the used play, fingerplay, exercises, pictogramm descriptions and pictures are included in 4 appendices. Keywords: Self-help skills, independence, games, exercises.