Kustību rotaļa 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veicinātāja
Автор
Vēvere, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore – Ieva Vēvere Darba vadītāja – Dr. paed. Dagnija Vigule Darba temats – kustību rotaļa 4 – 5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veicinātāja Pētījuma mērķis – teorētiski un empīriski pētīt 4 -5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos kustību rotaļās Pētījuma jautājums - kad kustību rotaļas veicina 4 – 5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšmeta apguvi? Pētījuma metodes – Teorētiskās: literatūras analīze, dokumentu analīze Empīriskās: novērojums, datu matemātiska apstrāde. Atslēgas vārdi – pirmsskola, matemātiskie priekšstati, kustību rotaļas. Darba apjoms – 46 lapas, 14 attēli, 5 tabulas, 4 pielikumi, 38 literatūras avoti. Darba teorētiskajā daļā pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par 4 – 5 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās īpatnībām, par kustību rotaļu izmantošanas iespējām matemātisko priekšstatu veidošanas procesā. Darbā izmantotas A.Šponas, D. Dzinteres, I. Stangaines, V. Golubinas, A. Ļubļinskas, G. Svences, V. Zelmana, A.Lopatinas autoru atziņas. Darba otrajā daļā apkopota un izstrādāts kustību rotaļu komplekss matemātisko priekšstatu apguves veicināšanai 4 – 5 gadus vecuma bērniem. Tad apkopoti un analizēti pētījuma rezultāti par izstrādātā kustību rotaļu kompleksa ietekmi uz bērnu matemātisko priekšstatu attīstību. Pamatojoties uz veiktā pētījuma rezultātiem secināts ka bērniem matemātisko priekšstatu veidošanās process attīstās sekmīgāk, ja mērķtiecīgi un sistemātiski mācību procesā tiks organizētas kustību rotaļas, kas to veicina. Author of paper – Ieva Vēvere. Supervisor of work – Dr. paed. Dagnija Vigule. Theme of paper – movement game- a promoter of mathematical idejas for children aged 4-5. Purpose of research – to research the formation of mathematical ideas for children aged 4- 5 theoretically and empirically. Question of research- when do movement games promote the acquisition of mathematical subjects for children aged 4- 5? Methods of research – Theoretical: the analysis of literature and documents. Empirical: observation, mathematical processing of the data. Key words – pre-school, mathematical ideas, movement games. Amount of work – 46 pages, 14 pictures, 5 table, 4 attachments, 38 sources of literature. In the theoretical part of the paper the pedagogical and psychological literature about the peculiarities of 4- 5 year old children’s formation of mathematical ideas and about the possibilities of the use of movement games in the process of formation of mathematical ideas have been researched and analysed. The work uses A.Sponas, D. Dzeable, I. Stangaines, V. Golubin, A. Lublinsk, G. Svences, V. Zelman, A. Lopatinas and others. authors' findings. In the second part of the paper a set of movement games for promotion of mathematical ideas for children aged 4- 5 has been developed and compiled. Then the results of the research about the impact of the set of movement games on the formation of children’s mathematical ideas have been compiled and analysed. Based on the results of the research, it has been concluded that children’s formation process of mathematical ideas develops more successfully if movement games which promote it are organised and introduced purposefully and systematically during the learning proces