Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorCekota, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:06Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69165
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48070
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veidošanās dabas vērojumos”. Darba autore: Viktorija Cekota Zinātniskā vadītāja: Kvalifikācijas darba apjoms: 62 lpp., 8 tabulas, 21 attēls, 6 pielikumi, izmantoti 37 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbā ir veikt teorētiskais un empīriskais pētījums, kura mērķis ir izpētīt iespējas veidot bērnu izziņas interesi dabas vērojumos. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika veikta literatūras analīze par izziņas intereses būtību un tās veidošanas iespējām vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, raksturoti dabas vērojumi, kā bērnu izziņas intereses veidošanās nosacījumi. Kvalifikācijas darba empīriskajā pētījumā tika pārbaidīta izvirzītā hipotēze, ka vidējā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veidošanās būs efektīvāka, ja:  bērni tiks iesaistīti dabas vērojumos, kas atbilst bērnu interesēm un vecuma attīstības īpatnībām;  dabas vērojumos tiks ņemta vērā bērnu pieredze. Izvirzītā hipotēze empīriskā pētījuma rezultātā tika apstiprināta. Tāpat kvalifikācijas darbā tika izveidotas rekomendācijas pirmsskolas izglītības iestādes skolotājām par bērnu izziņas intereses attīstīšanas iespējām dabas vērojumos, izdarīti secinājumi un piedāvāti priekšlikumi. Atslēgas vārdi: IZZIŅAS INTERESE, DABAS VĒROJUMI, VEIDOŠANĀS. Kvalifikācijas darbs praktiski var būt lietderīgs pirmsskolas skolotāju darbā ar vidējā pirmsskolas vecuma bērniem izziņas intereses veidošanā un pilnveidošanā.
dc.description.abstractThe theme of qualification paper is “Middle age preschoolers' cognitive interest’s formation in observing the nature". The author of paper: Viktorija Cekota The adviser: The volume of qualification paper: 62 pages, 8 charts, 21 pictures, 6 appendices, 37 literature sources. The aim of the research to explore the possibilities of the child's cognitive interests formation in observing the nature. The research has two parts: theoretical and practical. In the theoretical part of qualification paper has been researched the literature about cognitive interests and developing possibilities of middle aged preschoolers, the characteristic of observing the nature as the circumstance of formation of child's cognitive interests. In the practical part the author has been validated the hypothesis that middle age preschoolers’ cognitive interests formation can be effectively, if:  child is involved in observing of nature that corresponds to child's interests and common development;  child's experience has been considered. The hypothesis has been validated as a result of the research of practical part. The recommendations to preschool teachers about possibilities of the child's cognitive interests formation in observing the nature has been made, conclusions have been drawn, and suggestions have been offered. The key words: COGNITIVE INTERESTS, OBSERVING THE NATURE, FORMATION. The results of research could be used in the kindergarten in middle age preschoolers' cognitive interest’s formation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectIZZIŅAS INTERESE
dc.subjectDABAS VĒROJUMI
dc.subjectVEIDOŠANĀS
dc.subjectBĒRNI
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses veidošanās dabas vērojumos
dc.title.alternativeMiddle Age Preschoolers' Cognitive Interest's Formation in Observing the Nature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige