3 - 4 gadus vecu bērnu patstāvības sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Liepiņa, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
3 – 4 gadu vecu bērnu patstāvības sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba autore: Lelde Liepiņa Darba mērķis: izpētīt un analizēt 3 – 4 gadus vecu bērnu patstāvības sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām ar apakšnodaļām: pirmajā nodaļā ir patstāvības jēdziena skaidrojums pedagogu un psihologu atziņās un 3 – 4 gadus vecu bērnu raksturojums pētījuma kontekstā. Otrajā nodaļā veikta 3 – 4 gadus vecu bērnu patstāvības prasmju izpēte, pamatojoties uz pedagoģiskās novērošanas rezultātiem un praktiski veiktu pedagoģisko izmēģinājuma darbību. Secinājumi tika izvirzīti pamatojoties uz pētījuma iegūtajiem rezultātiem, konstatēts, ka kvalifikācijas darba sākumā izvirzītā hipotēze: 3 – 4 gadu vecu bērnu patstāvības sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā būs veiksmīga: ja patstāvīgā darbība tiks sekmēta bērna aktīvajā darbībā, tiks ievērota bērna brīvās gribas izjūta un tiks izvēlētas bērnu vecumam atbilstošas aktivitātes un uzdevumi. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadus veci bērni, attīstība, patstāvības sekmēšana, pedagoģiskais process, pedagogs. Kvalifikācijas darba apjoms: 44 lapaspuses, 2 nodaļas un 7 apakšnodaļas, 6 attēli, 6 tabulas, 5 pielikumi, analizēti 32 literatūras un citi avoti. 3 – 4 years old children independence encouragement in preschool pedagogical process. Work author: Lelde Liepina The target of work: to study and analyze the possibilities of fostering the independence of 3 – 4 years old children in preschool pedagogical process. The qualification work consists of two chapters with subdivisions: in the first chapter there is an explanation of the concept of independence in the conclusions of pedagogues and psychologists and the characteristics of 3 – 4 years old children in the context of the research. The second chapter is devoted to the study of 3 – 4 years olds' self – sufficiency skills based on the results of pedagogical observation and practice of a pedagogical trial. The conclusions were drawn on the basis of the results of the study, it was found that the hypothesis put forward at the beginning of the qualification work: 3 – 4 years old children's independence in the preschool pedagogical process will be successful: if the independent activity is promoted in the active activity of the child, the free will of the child will be respected and chosen. activities and tasks appropriate to the age of the children. Keywords: 3 – 4 years old children, development, promotion of independence, pedagogical process, teacher. Volume of the qualification paper: 44 pages, 2 chapters and 7 subchapters, 6 figures, 6 tables, 5 appendixes, 32 literature and other sources analyzed.