Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorAndersone, Rudīte
dc.contributor.authorFreimane, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:15Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69710
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48088
dc.description.abstractMaģistra darba tēma ir “ 5-6 gadus vecu bērnu prasmes orientēties apvidū veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba mērķis ir izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu prasmes orientēties apvidū veidošanos. Darbs sastāv no 50 lappusēm, 4 nodaļām, kas ietver sevī 7 attēlus, 12 tabulas, izmantotās literatūras sarakstu ar 41 vienību un 2 pielikumus. Gan Skola 2030, gan VISC (Valsts izglītības un satura centrs) veidotajās pirmsskolas izglītības programmās ir minēts, ka, pirmsskolu beidzot, bērnam ir jāprot orientēties telpā un plaknē. Orientēšanās apvidū netiek atsevišķi izdalīta, kaut gan tā ir tikpat svarīga kā orientēšanās telpā un plaknē. 5 – 6 gadi ir vecums, kad bērnus sāk gatavot skolai, kur orientēšanās apvidū ir svarīga, lai skolas laikā spētu pats nokļūt uz mājām. Darba teorētiskajā daļā ir skaidrota jēdzienu “socializācija” un “prasme” būtība, analizētas teorētiskās atziņas par orientēšanos apvidū kā sociālu un matemātisku prasmi, 5 – 6 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnībām, kā arī izvirzīti seši kritēriji prasmes orientēties apvidū izvērtēšanai. Darba empīriskajā daļā ir analizēta prasmes orientēties apvidū veidošanās sekmēšanas pedagoģiskā pieredze un veikta 5 -6 gadu vecu bērnu prasmju orientēties apvidū veidošanās eksperimentālā pārbaude. Darba autore secina, ka bērnu prasme orientēties apvidū veidojas sekmīgi. Izmantojot šādus paņēmienus - runāšana pastaigu laikā, kā nokļūt no punkta A uz punktu B, plānu veidošana un orientēšanās pēc tiem, orientēšanās sacensību veidošana pirmsskolas izglītības iestādē, šķēršļu pārvarēšana, LEGO konstrukciju veidošana, kuras pēc tam izmanto “dzīvajam” plānam, pareizu virzienu un novietojuma jēdzienu lietošana uzdevumu laikā. Atslēgvārdi: prasmes orientēties apvidū, 5-6 gadus veci bērni
dc.description.abstractThe tittle of this Master thesis is “Developing the skill to orientate in terrain for 5-6 years old children at kindergarten”. The aim of this thesis is to explore the skill development of 5-6 years old children to orientate in terrain. The Master thesis consists of 50 pages, 4 chapters that includes 7 pictures, 12 tables, 41 unit of literature sources and 2 attachments. Both Skola 2030 and VISC (National educational content center) pre-school curriculums mention that, children that are graduating from pre-school must be able to orientate themselves in room and plane. Orienteering in terrain is not seperately mentioned, although it is just as important as orientation in room and plane. 5-6 years is the age when children starts to prepare for school. It is important to develop the skills to orientate in terrain because they need to be able to get home from school. The theoretical part of Master thesis explains the concept of “socialization” and “skill”, analyzes the theoretical insights about orientation in terrain as a social and mathematical skill and characterization of 5-6 year old children. At the end of the theoretical part there are six criterias moved out that will be neccesary for the skill of orientate in terrain evaluation. The practical part of Master thesis analyzes the pedagogical experience of promoting the skills to orientate in terrain. It also contains an experimental testing to check the development of the skills to orientate in terrain for 5-6 years of children. The author of the Master thesis concludes that the skill to orientate in terrain develops good. It can be developed using these methods – talking about how to get from point A to point B while walking, making plans and using them for orienteering, orienteering competitions at the pre-school’s territory, obstacle overcoming, building constructions out of LEGO and using them for a “live” plan and using correct direction and position concepts during tasks. Keywords: skill to orientate in terrain, 5-6 years old children
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectprasmes orientēties apvidū
dc.subject5-6 gadus veci bērni
dc.subjectskill to orientate in terrain
dc.subject5-6 years old children
dc.title5-6 gadus vecu bērnu prasmes orientēties apvidū veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeDeveloping the skill to orientate in terrain for 5-6 year old children at kindergarten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию