Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorLiepa, Ilva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:16Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69855
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48091
dc.description.abstractMaģistra darba tēma: „Balss ergonomikas ietekme uz pirmsskolas skolotājiem”. Darba autore: Ilva Liepa Zinātniskā darba vadītāja: Prof., Dr. Paed. Sarmīte Tūbele Darba apjoms: 56 lpp., ietver 14 attēlus, 5 tabulas. Darba saturu veido ievads, 3 nodaļas, 10 apakšnodaļas, 3 pielikumi. Pētījuma mērķis: izpētīt, vai pirmsskolas skolotājiem ir balss traucējumi un ko viņi ir gatavi darīt, lai saglabātu un uzlabotu balss kvalitāti Pētījuma problēma: Pirmsskolas skolotāji nepietiekama informētība balss ergonomikā. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt zinātnisko literatūru par pētāmo problēmu; 2. Veikt empīrisku pētījumu par balss ergonomikas ietekmi uz pirmsskolas skolotājiem, izmantojot BTI (balss traucējumu indeksu), papildus jautājumus un daļēji strukturēto interviju vienas skolotājas intervēšanai. 3. Apkopot, analizēt iegūto informāciju, izdarīt secinājumus un izstrādāt ieteikumus labvēlīgiem balss lietošanas paradumiem. Pirmajā nodaļā tika apkopota zinātniskā literatūra par balss veidošanās mehānismu, labskanīgas balss definīciju un parametriem, lai pēc tam novērtētu balss novirzes no normas, balss ergonomiku skolotājiem, kur paskaidrots, kas jādara balss traucējumu gadījumā, kā arī, lai nepieļautu balss kvalitātes pazemināšanos. Otrajā nodaļā aprakstīti materiāli un metodes, kur ietilpst dalībnieku raksturojums un darbā izmantotās metodes. Trešajā nodaļā aprakstīts pētījumā iegūtie rezultāti par pirmsskolas skolotāju zināšanām par balss traucējumiem, vajadzību un vēlmi paplašināt zināšanas un balss traucējumu sastopamības pirmsskolas skolotājiem. Atslēgas vārdi: balss traucējumi, balss ergonomika, pirmsskolas skolotāji, pedagogi, balss traucējumi pedagogiem, balss traucējumu indekss
dc.description.abstractThe theme of the Master’s Thesis: The influence of voice ergonomics on preschool teachers. The author of the Master Thesis: Ilva Liepa Scientific supervisor: PhD, professor Sarmīte Tūbele The thesis contains 56 pages, 5 tables and 14 figures. Attached 3 appendices. The aim of this thesis is to evaluate the teacher’s voice quality and disorders and the main tools what they are practicing to improve the quality of voice. The study issue: the preschool teachers have a lack of information on voice ergonomics. The main tasks were: 1) to analyze scientific literature of study issue; 2) to establish empirical study as questionnaires where the voice handicap index was used. In addition, more detailed questions were asked during the qualitative face-to-face interview for one respondent; 3) to extract and analyze the results from an empirical study, to summarize the results and make conclusions. In addition, the implications based on theoretical studies and the empirical study was made for appropriate habits of voice usage. The study consists of three parts: (1) the scientific literature was analyzed related to voice forming mechanisms, the description of voice definition and main parameters, including the deviation of voice from the reference value. Also, the assessment of voice ergonomics for teachers was done and a description of preventive activities for avoiding the risk of voice quality issues. (2) The description of materials and methods where the qualitative and quantitative methods of this study were described; (3) The description and analysis of results for pre-school teachers awareness of voice disorders were done. Also, the occurrence of voice disorders among pre-school teachers was assessed. Keywords: voice disorders, voice ergonomics, pre-school teachers, voice disorders on teachers, voice handicap index.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectBalss traucējumi
dc.subjectBalss ergonomika
dc.subjectpirmsskolas skolotāji
dc.subjectpedagogi
dc.subjectbalss traucējumi pedagogiem
dc.titleBalss ergonomikas ietekme uz pirmsskolas skolotājiem
dc.title.alternativeThe influence of voice ergonomics on preschool teachers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record