Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorNazarova, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:17Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69923
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48093
dc.description.abstractDarba autore - Liene Nazarova. Bakalaura darba temats ir „2 - 3 gadīgu bērnu runas prasmju veicināšana rotaļnodarbībā pirmsskolā”. Pētījuma aktualitāti nosaka MK noteikumi Nr.533 „Noteikumi par valsts pirmsskolas izglītības vadlīnijām” likumdošanā noteiktās prasības par bērniem pirmsskolā apgūstamām prasmēm un par pedagoga iespēju mērķtiecīgi organizēt pedagoģisko procesu, kas sekmē bērna runas prasmju veicināšanu rotaļnodarbībās pirmsskolā. Pētījuma mērķis ir izzināt teorijas par bērnu runas prasmēm un empīriskajā pētījumā pārbaudīt jaunākā pirmsskolas vecuma (2 - 3 gadi) bērnu runas prasmju veicināšanas iespējas rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē. Izstrādātais darbs sastāv no 2 nodaļām un 8 apakšnodaļām. Pētījuma teorētiskajā daļā tika analizētas, salīdzinātas un atspoguļotas pedagogu, psihologu, filozofu teorētiskās un neirofiziologu praktiskās nostādnes par runas attīstību veicinošām metodēm, atklāta rotaļas būtība un tās nozīme pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstībā. Pētījuma teorētiskajā pamatojumā izmantotas latviešu autoru – A. Šponas, A. Līdumas, I. Miltiņas, I. Freibergas, D. Dzinteres, D. Augstkalnes, I. Stangaines, R. Geskes, A. Irbes, S. Lindenbrgas un citu autoru darbi. Praktiskajā daļā tiek raksturots empīriskais pētījums, kurā atklāts pirmsskolēna runas prasmju izvērtējums pētījuma sākumā un beigās, izmantojot dažādas pētījuma metodes. Pētījuma laikā noskaidrots, ka sekmīgākai runas prasmju apgūšanai nepieciešama rotaļu un spēļu iekļaušana un grupas vides pilnveidošana. Darba nobeigumā analizēti eksperimentālās darbības rezultāti, kas apstiprina pētījumā izvirzīto hipotēzi. Salīdzinot bērnu runas prasmju datus pētījuma sākumā un pēc darbošanās mērķtiecīgi organizētās rotaļnodarbībās, tika secināts, ka bērnu rotaļnodarbība ar runas darbību sekmē jaunākā pirmsskolas vecuma (2-3 gadi) bērnu runas prasmes. Bakalaura darba apjoms: 94 lpp, 29 attēli, 13 tabulas, 13 pielikumi, 79 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: runa, runas prasmes, rotaļnodarbība, pirmsskola.
dc.description.abstractThe author of the thesis is Liene Nazarova. The subject of bachelor’s thesis is “Improvement of 2-3 year old children’s speech skills at preschool gameplay sessions” The topicality and relevance of research paper is based on The Regulation of the Cabinet of Ministers, No.533 “Regulations on National Pre-school Education Guidelines” the regulatory requirements for skills to be acquired by children in preschool and the possibility for teacher to organize the pedagogical process purposefully, so that promotion of the child's speech skills is achieved using play activities at preschool. The aim of the research is to study theoretically and practically the possibilities of promoting the speech skills of children at the youngest preschool age (2 - 3 years) in the diversity of play activities and interaction with the environment. The research paper consists of 2 chapters and 8 sub-chapters. In the first, theoretical part of the research, the theoretical approaches as well as neurophysiologist practices of teachers, psychologists, philosophers on methods promoting speech development were analyzed, compared, reflected; the essence of play and its role in the development of preschool children speech was studied. As theoretical foundation of the research following Latvian author works was used - A. Špona, A. Līduma, I. Miltiņa, I. Freiberga, D. Dzintere, D. Augstkalne, I. Stangaine, R. Geske, A. Irbe, S. Lindenbrga and other authors. The second part describes an empirical study that revealed the latest assessment of preschool children speech skills at the beginning and end of the study, using different research methods. The study found out that successful acquisition of speech skills requires the inclusion of play activities, games and the improvement of the group environment. At the end of the thesis the results of experimental activity, which confirms the hypothesis put forward in the research, are analyzed. When comparing children’s speech skills data at the beginning of the study and after working in purposefully organized play activities, it was concluded that children's play activity with speech activity promotes the speech skills of the youngest preschool age (2-3 years). Total volume of bachelor's thesis: 94 pages, 29 images, 13 tables, 13 attachments, 79 literature sources. Keywords: speech, speech skills, gameplay sessions, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectruna
dc.subjectrunas prasmes
dc.subjectrotaļnodarbība
dc.subjectpirmsskola
dc.title2-3 gadīgu bērnu runas prasmju veicināšana rotaļnodarbībā pirmsskolā
dc.title.alternativeImprovement of 2-3 year old children’s speech skills at preschool gameplay sessions
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige