Izglītības iestādes darba vadītāja lēmumu pieņemšanas gatavība
Author
Boiko, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Jebkuras izglītības iestādes darbība prasa gudru lēmumu pieņemšanu, bet ne katrs izglītības iestādes vadītājs ir gatavs uzņemties atbildību par iestādē pieņemtajiem lēmumiem. Lēmuma pieņemšanas gatavība - tā ir obligāta prasība organizācijas projektu īstenošanā un vadībā, kā arī rezultātu sasniegšanā. Mūsdienās vadītājam ir svarīgi pieņemt operatīvus lēmumus un tam ir nepieciešami skaidri mērķi, kompetence, drosme, intuīcija, individualitāte un spēja uzņemties iniciatīvu. Lēmuma pieņemšana skolas vadītājām ir sarežģīta intelektuāla prasme, par kuru viņam jāuzņemas juridisku, sociālu un ētisku atbildību. Lēmumu pieņemšanas gatavība ir atkarīga no vadītāja pieredzes, profesionālajām zināšanām, valodas un publiskās runas prasmēm, vadīšanas un līderības prasmēm, sava un iestādes darba organizēšanas un plānošanas, profesionālās motivācijas, atbildības un komunikācijas prasmēm. Izglītības iestādes vadītājam ir vienmēr jabūt gatavam ar pilnu atbildības sajūtu pieņemt apzinātus lēmumus jebkurā jautājumā. Bakalaura darba temats: Izglītības iestādes darba vadītāja lēmumu pieņemšanas gatavība. Bakalaura darba mērķis: Pētīt Izglītības iestādes darba vadītāja lēmumu pieņemšanas gatavību. Lai sasniegtu darba mērķi, bakalaura darbā analizēta teorētiskā literatūra par izglītības iestādes vadītāja lomu izglītības iestādē, lēmumu pieņemšanas procesu un lēmumu pieņemšanas posmiem un noskaidrot izglītības iestādes vadītāja lēmumu pieņemšanas gatavību. Veiсоt izglītībаs iestādes vаdītāju аnketēšаnu, tikа nоteiktа izglītībаs iestāžu vаdītāju lēmumu pieņemšаnаs gаtаvībа iestādes X un Y. Every activity of an educational institution requires wise decision-making, but not every head of educational institutionan is ready to take responsibility for it. Readiness for decision making is the process of implementing the management of any organization. It is important for a modern head teacher to make an operative decision, and this is the responsibility of clarity, competence, courage, intuition, individuality and engaging ability of goals. Head teacher must possess the intellectual skill for which will have legal, social and ethical responsibility. Decision-making readiness depends on head teacher’s experience, professional knowledge, language and public speaking skills, leadership skills and leadership, organization and planning, professional motivation, responsibility and communication skills. The theme of Bachelor thesis: „The principals decision-making readiness in educational institution” The aim of Bachelor thesis: To study the readiness of the decision-making of the educational institutions work To fulfil the aim of work the bachelors degree, theoretical literature on the role of the head teacher in an educational institution, the stages of decision-making and decision-making processes were analyzed. Willingness to make a decision for the head teacher of an educational institution was clarified. During the survey of head teachers, decision-making readiness was determined for heads of educational institutions in X and Y schools