Izglītības iestādes vadītāja veidotās organizācijas kultūras nozīme jauno pedagogu adaptācijas sekmēšanai Rīgas X vidusskolā
Autor
Aleksejeva, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore – Jekaterina Aleksejeva, darba nosaukums – “Izglītības iestādes vadītāja veidotās organizācijas kultūras nozīme jauno pedagogu adaptācijas sekmēšanai Rīgas X vidusskolā”. Darba mērķis – pētīt izglītības iestādes vadītāja veidotās organizācijas kultūras ietekmi uz jauno pedagogu adaptāciju. Darba apjoms - 55 lappuses, to veido ievads, trīs nodaļas, secinājumi, priekšlikumi, izmantotas literatūras saraksts, kurā ietilpst 32 vienība, un 6 pielikumi. Darbā iekļauti 15 attēli un 8 tabulas. Izglītības iestādes vadītājs ir savas organizācijas kultūras veidotājs un attiecīgi no tā, izveidota iekšējā vide būtiski ietekmē jauno pedagogu adaptācijas procesu izglītības iestādē. Lai iedziļinātos šajā procesā, ir izstrādāts pētījums, kas atspoguļo izglītības iestādes vadītāja veidotās organizācijas kultūras nozīmi jauno pedagogu adaptācijas procesā. Teorētiskā daļa veidota, analizējot zinātnisko literatūru par organizācijas un izglītības iestādes kultūras būtību, līmeņiem un funkcijām un to saikni ar personāla adaptācijas procesu īstenošanu izglītības iestādē. Pētījumā ar informācijas ieguves metodi tika noskaidroti Rīgas X vidusskolas vadības un pedagogu viedokļi par organizācijas kultūras nozīmi jauno pedagogu adaptācijas sekmēšanu. Atslēgas vārdi: organizācija, organizācijas kultūra, adaptācijas process, mentors. Author – Jekaterina Aleksejeva, title – “The role of the Culture of the Organization Formed by the Principal of the Education Institution in Promoting the Adaptation of new Teachers in Riga X Secondary School”. Bachelor’s thesis has 55 pages, it consists of an introduction, three chapters, conclusions, proposals, a list of used literature (comprising 32 units) and 6 appendixes. There is 15 pictures and 8 tables included in this thesis. The head of the educational institution is the creator of organizational culture and, accordingly, created internal environment in educational institution has a significant impact on the adaptation process of young educators. For analyzing this process, a research has been made to reflect the importance of organizational culture created by the head of the educational institution to promote adaptation of young educators. The theoretical part is composed of an analysis of scientific literature on the culture, levels and functions of the organization and educational institution and their link with the implementation of adaptation processes of staff in the educational institution. The research with the method of obtaining information cleared the views of Riga X Secondary School’s management and educators on the importance of the organizational culture in promoting adaptation of young educators. Key words: organization, organizational culture, adaptation process, mentor.