Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
Autor
Putna, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore – Linda Putna Darba nosaukums – Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā Darba mērķis – Pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Teorētiskā daļa – Ir analizētas pedagogu, psihologu un filozofu atziņas par emocijām, emocionālo atsaucību un tās veicināšanas iespējām jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem, liela uzmanība vērsta uz literāro darbu izmantošanas iespējām. Ir veikts jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums pētāmās problēmas aspektā. Empīriskā daļa – Raksturotas pētījumā izmantotās metodes, izstrādāti emocionālās atsaucības vērtēšanas kritēriji, aspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, atlasot literāros darbus atbilstoši vecumam, interesēm un vajadzībām, veidojot arī labvēlīgu un drošu vidi emocionālās atsaucības veidošanai. Pētījumā iegūtie dati ir analizēti, salīdzināti un veikti secinājumi. Empīriskā pētījumā laikā apstiprinājās sākotnēji izvirzītā hipotēze. Atslēgas vārdi: emocijas, jūtas, emocionālā atsaucība, jaunākais pirmsskolas vecums, literāro darbu iepazīšanas process. Bakalaura darba apjoms: 98 lapaspuses, 34 attēli, 3 tabulas, 14 pielikumi. Darbā tika izmantoti 50 literatūras avoti. Author of the work – Linda Putna Working title – The forming of the emotional responsiveness to the youngest pre - school children in the process of being acquainted with literary works Objective of work – To explore the forming of the emotional responsiveness to the youngest pre – school children in the process of being acquainted with literary works. Theoretical part – The opinions of educators, psychologists and philosophers on emotions, emotional responsiveness and the possibilities of promoting it for children of the younger pre-school age have been analysed, focusing on the possibilities of using literary works. The psychological characterisation of children of the youngest pre-school age has been performed in terms of the subject. Empirical part – The methods used in the study, the criteria for the evaluation of emotional responsiveness, the visual work with children, the selection of literary works according to age, interests and needs, also constitute a favourable and secure environment for emotional responsiveness. The data collected in the study have been analysed, compared and drawn. During the empirical study, the initial hypothesis was confirmed. Key words: emotions, feelings, emotional responsiveness, latest pre-school age, process of familiarisation of literary works. Amount of the bachelor's work: 98 pages, 34 images, 3 tables, 14 attachments. 50 literature sources were used in the work.