X Valsts ģimnāzijas organizācijas kultūras nozīme pedagogu darba motivācijas nodrošināšanā
Author
Stradiņa, Marita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līne, Antra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore – Marita Stradiņa, darba nosaukums – “X Valsts ģimnāzijas organizācijas kultūras nozīme pedagogu darba motivācijas nodrošināšanā”. Mērķis – pētīt un analizēt “X” Valsts ģimnāzijas organizācijas kultūras nozīmi pedagogu darba motivācijas nodrošināšanā. Darba apjoms - 55 lappuses, to veido ievads, trīs savstarpēji saistītas nodaļas, secinājumi, priekšlikumi, izmantotās literatūras saraksts (33 vienības). Darbā iekļauti 27 attēli, divas tabulas un viens pielikums. Organizācijas kultūra ir viens no svarīgākajiem psiholoģiskajiem faktoriem, kas nosaka pedagogu darba motivāciju, līdz ar to darba aktivitāti, emocionālo stāvokli, darba sasniegumus un labsajūtu, atrodoties darbā. Ņemot vērā iepriekš minēto, autore veica pētījumu, kas atspoguļo organizācijas kultūras nozīmi pedagogu darba motivācijas nodrošināšanā. Mērķa sasniegšanai, balstoties uz zinātnisko literatūru, tika analizēta organizācijas kultūras būtība un elementi, raksturoti tās līmeņi un funkcijas, noskaidrotas organizācijas kultūras tipoloģijas teorijas. Analizēta motivācijas būtība un tās veidi, raksturoti motivācijas modeļi un teorijas. Pētījumā ar kvantitatīvās metodes palīdzību tika pētīta “X” Valsts ģimnāzijas organizācijas kultūras nozīme pedagogu darba motivācijas nodrošināšanā. Atslēgas vārdi: organizācijas kultūra, darba motivācija, motivācijas nodrošināšana, organizācijas kultūras elementi Author- Marita Stradiņa, topic of research – “Organizational culture of X State gymnasium to ensure motivation for teachers”. The objective of the research – to research and to analyse organizational culture of X State gymnasium to ensure motivation for educators. Volume of thesis – 55 pages, it consists of introduction, three interrelated chapters, conclusions, recommendations, bibliography (33 units). Thesis includes 27 images, 2 tables and 1 attachment. Organizational culture is one of the most important psychological factors that determine the motivation of teachers’ work, along with their work activity, emotional condition, job achievements and well-being at work. Considering everything that has been mentioned, this is a developed research that pictures the importance os organizational culture to ensure the motivation of educators. To achieve the aim of this research, organizational culture, its meaning and elements, levels and functions, were analyzed and the theories of organizational culture typology were determined. The meaning of motivation and its classification were analyzed, also the models and theories of motivation were described. In the research organizational culture of X State gymnasium to ensure motivation for educators was determined by using quantitative research method. Key words – organizational culture, job motivation, providing motivation,cultural elements of the organisation