Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorIvanova, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:33Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:33Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70639
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48136
dc.description.abstractBakalaura darba autors Santa Ivanova, darba nosaukums Rotaļa 2 - gadus vecu bērnu sensorās prasmes attīstības sekmēšanai. Bērnu sensorā attīstība spēlē būtisku lomu saistīto bērna kompetenču attīstīšanā – attīsta fizikālās spējas (mazā motorika), kognitīvo attīstību, sajūta par sevis esamību, sociālās, komunikācijas un valodas prasmes. Minēto iemeslu dēļ bērniem ir vajadzīgs nodrošināt iespēju attīstīt viņu maņas. Dodot iespēju spēlēties ar dažādiem materiāliem, tekstūrām vai veicot dažādas darbības. Konkrētu spēļu veidu realizācija pirmsskolas izglītības iestādēs kā obligāts pasākums veicinātu bērnu attīstību un tajā pašā laikā, skolotāju izglītošanu par šo sensorās attīstības nozīmi. Nepārprotami pirmsskolas vecuma bērnu attīstība ir svarīgākā attīstība visa cilvēka dzīvē. Lai veidotos intelektuāli un fiziski attīstīta sabiedrība, nepieciešams pievērst lielu uzmanību sensorās attīstības sekmēšanu pirmsskolas vecuma bērniem. Pedagoga uzdevums ir nodrošināt un atrast jaunus veidus kā sensoro attīstību stimulēt. Pētījuma mērķis ir teorētiski un empīriski izzināt 2-3 gadus vecu bērnu sensorās attīstības sekmēšanu rotaļā. Lai sasniegtu mērķi tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1) Veikt literatūras analīzi par 2 – 3 gadus vecu bērnu sensoro attīstību, 2) Apkopot pedagogu un psihologu atziņas par rotaļu sensorās attīstības sekmēšanā 3) Veikt pētījumu un analizēt pētījumā iegūtos rezultātus, izstrādāt ieteikums. Pētījumā piedalījās 12 divus līdz trīs gadus veci bērni, no kuriem 2 gadu vecumā bija divas meitenes un pieci zēni, 3 gadu vecumā divas meitenes un trīs zēni. Pētījums ilga no 2018. gada rudens līdz 2019. gada pavasarim. No iegūtajiem rezultātiem var secināt, ka 2018. gada rudenī bērnu novērtējuma līmenis bija A 17 % bērnu, B līmenis 33 % , C līmenis 50 % bērnu. Savukārt, 2019. gada pavasarī A līmenis 50 %, B līmenis 42 % un C līmenis 8 %. Rezultātu izaugsmi skaidro gan skolotāja darbs ar bērniem realizējot rotaļas bērnudārzā un bērnu sekojoša sensorā attīstība gan arī dažādi citi faktori. Pētījuma rezultāti ir pielietojami pedagogu kvalifikācijas celšanā, integrējot pētījuma rezultātus par 2 – 3 gadus vecu bērnu sensoro attīstību. Bakalaura darbs izstrādāts uz 51 lapaspusēm neskaitot pielikumus, izmantoti 34 literatūras avoti, tekstā izmantoti 5 attēli un 9 tabulas. Atslēgas vārdi: sensorā attīstība, rotaļa, 2-3 gadus veci bērni, attīstības sekmēšana.
dc.description.abstractAuthor of the Bachelor's thesis is Santa Ivanova, title of the work: promoting development of sensory skills of 2-year-old to 3-year-old children. Children's sensory development plays an important role in the development of related child competencies – develops physical abilities (small motor skills), cognitive development, a sense of self-existence, social, communication and language skills. For these reasons, children need to be able to develop their senses. The opportunity to play with different materials, textures or various activities. The realization of certain types of games in pre-school educational institutions as a compulsory measure would promote the development of children and at the same time educate teachers about the importance of this sensory development. Clearly, the development of pre-school children is the most important development in a person's life. In order to develop intellectually and physically developed society, it is necessary to pay great attention to the promotion of sensory development for pre-school children. The teacher's task is to provide and find new ways to stimulate sensory development. The aim of the research is to theoretically and empirically study the promotion of sensory development of 2-3 years old children in play. In order to achieve the goal the following tasks were set: 1) To perform literature analysis on sensory development of 2 – 3 – year – old children, 2) To summarize the pedagogical and psychologist 's knowledge about the development of toy sensory development. The study included 12 children aged two to three years old, of whom two girls and five boys at the age of 2, two girls at the age of 3 and three boys. The study ran from autumn 2018 to spring 2019. From the results we can conclude that in the autumn of 2018 the assessment of children was A 17% of children, B level 33%, C level 50% of children. By contrast, in the spring of 2019, A is 50%, B is 42% and C is 8%. The growth of the results is explained by the teacher's work with the children, realizing the play in the kindergarten and the subsequent sensory development of the children, as well as various other factors. The results of the research can be used to improve the qualification of teachers by integrating the results of the research into the sensory development of 2 - 3 year old children. Bachelor's thesis is developed with 51 pages not including appendixes, 34 literature sources, 5 figures and 9 tables. Keywords: sensory development; play, 2-3 year old children; promote the developmenting.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectsensorā attīstība
dc.subjectrotaļa
dc.subject2-3 gadus veci bērn
dc.subjectattīstības sekmēšana
dc.titleRotaļa 2-3 gadu vecu bērnu sensorās attīstības sekmēšanai
dc.title.alternativeGame for 2-3 year old child sensory development
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию