• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kritiskās domāšanas pieejas izmantošana dabaszinību mācību stundās 4. klasē

Thumbnail
Öffnen
299-71119-Kutra_Laura_lk15048.pdf (2.002Mb)
Autor
Kutra, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Datum
2019
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Diplomdarba „Kritiskās domāšanas pieejas izmantošana dabaszinību mācību stundās 4. klasē” mērķis ir izzināt teorētisko literatūru par kritiskās domāšanas pieeju, metodēm un metodiskajiem paņēmieniem un atbilstoši tai izstrādāt uzdevumu kopumu dabaszinību mācību stundām 4. klasei, un pārbaudīt to praksē. Kritiskās domāšanas pieeja Latvijā tiek praktizēta kopš 1998. gada, taču lielāka daļa skolotāju šo pieeju mācību procesā neizmanto. Pētījuma aktualitāti nosaka kritiskās domāšanas kā caurviju prasmes loma jaunajā, kompetencēs balstītajā mācību saturā. Diplomdarba teorētiskajā daļā tika analizēta teorētiskā literatūra par kritiskās domāšanas jēdzienu, tā izpratni Latvijas izglītībā, kritiskās domāšanas pieeju mācību procesā. Empīriskajā daļā, balstoties uz pedagoģiskajā novērošanā, intervēšanā un anketēšanā iegūtajiem rezultātiem, tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, organizējot dabaszinību mācību stundas 4. klasē atbilstoši kritiskās domāšanas pieejai. Diplomdarbam ir ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts ar četrdesmit avotiem, deviņpadsmit pielikumi. Diplomdarbā gūtās atziņas un pieredze aktuāla esošajiem, topošajiem skolotājiem un citiem interesentiem. Atslēgas vārdi: kritiskā domāšana, kritiskās domāšanas prasmes, kritiskās domāšanas pieeja, trīsfāzu modelis, kritiskās domāšanas metodes un metodiskie paņēmieni, dabaszinību mācību stundas.
 
The aim of the diploma paper „Use of Critical Thinking Approach in Science Lessons in Grade 4” is to study theoretical literature about critical thinking approach, methods and methodological techniques and to develop a set of tasks in the science lessons in grade 4, and to test it in practice. The critical thinking approach has been practised in Latvia since 1998, but most teachers do not use this approach in the learning process. Actuality of investigation establishes critical thinking’s role in the competence-based learning content. The diploma paper’s theoretical part includes analyze of theoretical literature about the concept of critical thinking, its understanding in Latvian education, critical thinking approach in learning process. Empirical part, based on the results of the pedagogical observation, interception and survey, includes pedagogical experiment, by using the critical thinking approach in science lessons in grade 4. The diploma paper contains introduction, five sections and subsections, conclusion, used literature list with forty sources, nineteen attachments. The conclusion and experience of diploma paper are recommended for the existing, future teachers and other persons concerned. Key words: critical thinking, critical thinking skills, critical thinking approach, three phase model, critical thinking methods and methodological techniques, science lessons.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48149
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

Verwandte Dokumente

Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.

  • Kritiskās domāšanas stratēģiju izmantojums latviešu valodas mācību stundās 10. klasē 

    Gžibovska, Daina (Latvijas Universitāte, 2007)
    Dainas Gžibovskas diplomdarba „Kritiskās domāšanas stratēģiju izmantojums latviešu valodas mācību stundās 10.klasē” mērķis ir noskaidrot kritiskās domāšanas metožu izmantojuma efektivitāti vidusskolas 10.klasē, skolēniem ...
  • Kritiskās domāšanas attīstīšanas pieejas izmantošana rakstīšanas prasmes pilnveidošanai angļu valodas stundās 8.klasē. 

    Gaidamanova, Lidija (Latvijas Universitāte, 2006)
    Diplomdarbs sastāv no 47 lappusēm, 2 tabulām, 11 diagrammām un literatūras saraksta, kurā iekļauti 18 literatūras avoti. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā, izmantojot kritiskās domāšanas pieeju, pilnveidot skolēnu rakstīšanas ...
  • Kritiskās domāšanas stratēģijas latviešu valodas pamatprasmju attīstīšanai. 

    Stepanova, Ināra (Latvijas Universitāte, 2006)
    Pētījuma „Kritiskās domāšanas stratēģijas latviešu valodas pamatprasmju attīstīšanai 1.- 4. klasē” mērķis ir pētīt un analizēt kritiskās domāšanas stratēģiju ietekmi uz 1.- 4. klašu skolēnu latviešu valodas pamatprasmju ...

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV