Rokas leļļu izmantošana bērnu rotaļdarbībā runas attīstības veicināšanai 3-4 gadu vecumā
Author
Goba, Ligita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Rokas leļļu izmantošana bērnu rotaļdarbībā runas attīstības veicināšanai 3 līdz 4 gadu vecumā” mērķis ir pētīt rokas leļļu izmantošanas iespējas bērnu rotaļdarbībā runas attīstības veicināšanai. Balstoties uz izvirzīto mērķi, tika izmantotas metodes: •Teorētiskās literatūras analīze; •Pedagoģiskā novērošana; •Iegūto datu apstrāde; •Intervija; •Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Diplomdarbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā ir sniegts runas un valodas attīstības vispārīgs raksturojums, saskarsmes nozīme runas attīstībā, kā arī 3 – 4 gadus vecu bērnu runas raksturojums. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, veikta intervija, izstrādāti kritēriji bērnu novērošanai, veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kā arī iegūtie rezultāti ir analizēti un apkopoti tabulās un diagrammās. Pētījumā secināts, ka rokas lelles attīsta bērna runu, kā rezultātā, bērns ir apguvis jaunus vārdus, pareizu vārdu izrunu un savstarpējo komunikāciju. Empīriskais pētījums veikts pirmsskolas izglītības iestādē. Atslēgas vārdi – bērns, runa, runas attīstība, rokas lelles. The aim of the diploma paper „Hand Puppets in Children's Play to Promote Speech Development of Three and Four Year Olds” is to explore the possibilities of hand puppets usage to encourage child’s speech development. Based on the objective, the following methods were used: •Analysis of theoretical literature •Pedagogical observation •Procesing the data obtained •Interview •Pedagogical pilot activity Diploma paper consists of two parts,theoretical and empirical. The theoretical part provides a general description of speech and language development. The empirical part provides the methodological justification for the study,based on the interview ,developed criteria for monitoring of children,performed a pedagogical pilot action,and all results analysed and compiled in tables and charts. The study concludes that hand puppets develop a child’s speech,as a result,the child mastered new words,learn pronunciation and mutual communication. Empirical reserach was conducted in a pre-school institution. Keywords-child,speech,the development of speeches,hand puppets.