Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorMartinsone, Baiba
dc.contributor.authorDunajevska, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:49Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:49Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71409
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48173
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistība profesionālās vidējās izglītības iestāžu pedagogu klasvadības pieejās un akadēmiskajā optimismā. Pētījuma mērķis bija adaptēt aptauju Attieksme un uzskati klases kontrolē un Vidusskolas pedagogu akadēmiskā optimisma skala, analizējot ticamības rādītājus, kā arī salīdzināt vispārizglītojošo un profesionālo mācību priekšmetu pedagogu klasvadības pieeju un akadēmiskā optimisma rādītājus un noteikt, vai tajos pastāv saistības. Pētījumā piedalījās 102 Rīgas kultūrizglītības programmu skolu vispārizglītojošo un profesionālo mācību priekšmetu pedagogi. Aptaujas Attieksme un uzskati klases kontrolē un Vidusskolas pedagogu akadēmiskā optimisma skala latviešu valodas versijas ticamības rādītāji ir zemāki nekā aptauju oriģinālās versijas angļu valodā. Aptaujas Attieksme un uzskati klases kontrolē turpmākai izmantošanai ir nepieciešamas ieviest nozīmīgas korekcijas, lai tās atbilstu Latvijas videi. Aptaujas Vidusskolas pedagogu akadēmiskā optimisma skala turpmākā izmantošana ir akceptējama, bet tai ir nepieciešami papildu pētījumi, lai uzzinātu vairāk par instrumenta psihometriskajām īpašībām. Pētījuma rezultāti atklāj, ka nepastāv sakarība profesionālās vidējās izglītības iestāžu pedagogu akadēmiskajā optimismā un klasvadības pieejās. Pastāv statistiski nozīmīga sakarība starp akadēmisko uzsvaru un uzvedības vadību profesionālo mācību priekšmetu pedagogu grupā. Pētījuma rezultāti atklāj, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp akadēmisko uzsvaru vispārizglītojošo un profesionālo mācību priekšmetu pedagogu grupās. Atslēgvārdi: klasvadības pieejas, disciplīna, akadēmiskais optimisms, profesionālā vidējā izglītība.
dc.description.abstractThe aim of the Master's thesis was to find out whether there is a connection between the classroom management approaches and academic optimism of the teachers of general and vocational subjects. The aim of the research was to adopt the survey on The attitudes and beliefs on classroom control inventory and Teacher academic optimism scale for secondary teachers by analysing confidence indicators, as well as to compare the class management approaches and academic optimism of the teachers of general and vocational subjects determining whether there are any coherences. 102 teachers of general and vocational subjects from schools of cultural education programs in Riga participated in the research. The confidence indicators of the survey on Attitudes and beliefs for the Control of Classroom and the Academic Optimism Scale of Secondary School Teachers in Latvian language are lower than in the original English versions. In order to better use the survey on Attitudes and Beliefs for the Control of Classroom in Latvia, it shall be adjusted significantly. The continued use of the Academic Optimism Scale for Secondary School Teachers is acceptable but requires further research to learn more about the instrument's psychometric characteristics. The results of the study reveal that there is no correlation between the academic optimism and the approach to the class management of teachers in the vocational secondary education institutions. There is a statistically significant correlation between academic emphasis and behavioural management in the group of teachers of vocational subjects. There is a statistically significant difference of academic emphasis between the teachers of vocational subjects and the teachers of general subjects. Keywords: classroom management approaches, discipline, academic optimism, vocational secondary education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectKlasvadības pieejas
dc.subjectDisciplīna
dc.subjectAkadēmiskais optimisms
dc.subjectProfesionālā vidējā izglītība
dc.titleProfesionālo izglītības iestāžu pedagogu klasvadības pieeju un akadēmiskā optimisma sakarības
dc.title.alternativeThe relationship between professional education teachers classroom management style and academic optimism
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige