Temata “Medijpratība” apguve sociālās zinībās 8.klasē
Автор
Šalajevska, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tema ir temata “Medijpratība” apguve sociālās zinībās 8.klasē. Darba autore izvēlējas šo tēmu, lai aktualizētu medijpratības apguves nepieciešamību sociālās zinības mācību stundās nepieciešamību. Kā pētījuma mērķi darba autore izvirzīja šādu hipotezi - sniegt izpratni par medijpratību, attīstīt prasmes mācību procesā, zināšanas un attieksmes mediju un citas informācijas lietošanā un publiskošanā. Darba uzdevumi bija veikt izpēti par medijpratību un iespējas to attīstīt, veikt pētījumu par 8. klases skolēnu zinašanam, apkopot un analizēt pētījuma rezultatus un veikt pārbaudes testēšanu, lai noskaidrot skolēnu zināšanas par medijpratību pēc temata “Medijpratība” sociālās zinības mācību stundās 8.klasē mācību stundās plāna realizēšanas. Izpētes pamatmetode bija skolēnu anketēšana, kas ļāva novērtēt skolēnu teorētiskās zināšanas un prasmes mediju lietošanā, kā arī uzklausīt skolēnu viedokļus un noskaidrot attieksmi pret dažādiem ar mediju izmantošanu saistītiem jautājumiem. Skolēni atbildēja uz jautājumiem par to, kas liecina par ziņu patiesumu, kā atpazīt sabiedriskos un komerciālos medijus, kā atšķirt žurnālistiku no reklāmas un kas ir atbildīgs par mediju satura kvalitāti. Pētnieciskā darba gaitā darba autore izstrādaja mācību satura plānu sešiem mācību stundām kuras ietvēr vissvarīgakās tēmas, kas vissvairākās tēmas saitstītas ar mediju. Pedagoģiskā izmeģinājuma darbībā skolēni analizēja savu medijpratības līmeni. Ar mācību uzdevumu palīdzību vērtēja prasmi sameklēt mācībām nepieciešamo informāciju internetā, uzrakstīt rakstu publicēšanai tīmekļvietnē un spēju atpazīt maldinošu informāciju medijos. The topic of the diploma paper is the acquiring of the topic “Medipratība” in school subject of social sciences in 8th grade. The author of the thesis chose this topic in order to actualize the necessity of acquiring media literacy in social science lessons. As the aim of the research, the author of the thesis put forward these goals : to provide understanding of media literacy in 8th grade; to develop skills, knowledge and attitudes in the use and publishing of media and other information in the study process in 8th grade. The objectives of the thesis were : to carry out a research on media literacy and possibilities of its development; to carry out a study on the knowledge of 8th grade students; to summarize and analyze the results of the research and to perform examination testing to find out the students' knowledge of media literacy after the topic “Media literacy” in social science lessons in grade 8th class with 8 hours of plan implementation. The basic method ofthe research was pupils' questionnaires, which allowed pupils to evaluate their theoretical knowledge and practical skills in media use, as well as to listen to their opinions and to find out the attitude towards various media-related issues. Pupils answered questions about the truthfulness of the news, how to recognize public and commercial media, how to distinguish journalism from advertisment, and who is responsible for the quality of media content. In the course of her research work, the author has developed a thematic plan for six lessons that include the most important topics most closely related to the use of media. In the pedagogical exercise, pupils analyzed their level of media literacy. Throughouth the training exercises, the ability to find information needed for learning on the Internet was assessed, as well as writing an article for publishing on the website and recognizing misleading information in the media.