Show simple item record

dc.contributor.advisorDirektorenko, Irina
dc.contributor.authorCipļakova, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:53Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71972
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48186
dc.description.abstractBakalaura darba autore ir Tatjana Cipļakova. Bakalaura darba nosaukums: „Skolas un vecāku sadarbības iespējas sākumskolas skolēnu uzvedības problēmu risināšanai”. Darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt skolas un ģimenes sadarbības iespējas, vērstas uz sākumskolas skolēnu uzvedības problēmu risināšanu. Bakalaura darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, secinājumiem. Darba pirmajā nodaļā analizēta literatūra par uzvedības normu un uzvedības kultūru, un to jēdzienu atšķirību, par uzvedības kultūras un uzvedības normas rašanas un attīstības vēsturi, par uzvedības normas lomu cilvēku dzīvē. Izpētīta literatūra par uzvedības normām mūsdienu sabiedrībā un skolās, uzvedības normas mērķi un funkcijām. Otrajā nodaļā apkopota literatūra par sākumskolas skolēnu uzvedības problēmām, analizēti cēloņi un tās problēmu risināšanas iespējās. Tāpat arī tiek analizēti zinātnieku viedokļi par vecāku lomu skolēnu uzvedības normu veidošanā, par mūsdienu ģimenes galveniem uzdevumiem un bērnu audzināšanas stiliem skolēnu izglītošanā un audzināšanā. Izpētīti jautājumi par skolas un ģimenes sadarbību skolēnu uzvedības problēmu novēršanai. Trešā nodaļā tiek veikts empīriskais pētījums divos posmos. I posmā novēroti un konstatēti Rīgas X vidusskolas izglītības iestādes sākumskolas skolēnu uzvedības problēmas, veidoti skolēnu uzvedības raksturojumi. Pētītas skolas un vēcāku sadarbošanās esošas formas un pasākumi, kas vērstās uz skolēnu uzvedības problēmu novērošanu. Pētījuma II posmā tiek izstrādāts skolas un vēcāku sadarbības plāns, izmantojot dažādas sadarbības formas kas palīdz risināt skolēnu uzvedības problēmas. Veikti skolēnu aptauja, pārrunas ar skolotājiem, vēcāku aptauja un izmēģinājuma darbs. Bakalaura darba teorētiskais pētījums balstās galvenokārt uz V. Veiča, A. Špona, E. Balcares, E. Lejnieces, A. Baldiņa, J. Raževas, J. Diksona un citu autoru darbiem. Bakalaura darbs sastāv no 61 lappusēm, satur 7 tabulas un 18 attēlus. Darba izstrādei izmantoti 44 dažādi literatūras un informācijas avoti. Darba ietverti 6 pielikumi. Atslēgas vardi: uzvedības normas, uzvedības problēmas, skolēnu, skolas un vecāku sadarbība.
dc.description.abstractThe author of the bachelor work is Tatyana Tsyplyakova. The title of the Bachelor's work: “Possibility of school – parent cooperation in solving students behaviour problems in elementary school”. The aim of the work: to study and to examine in practice the possibilities of cooperation between schools and the family, aimed to solving the problem of behavioural in elementary school. Bachelor work consists of an introduction, three chapters, conclusions. The first chapter of the work summarizes the literature on code on conduction and behavioural culture, and the difference between concepts, the history of the development and development of a culture of behaviour and behaviour, about the role of behavioural norms in people's lives. The second chapter summarizes the literature on the behavioural problems of elementary school students, analyses the causes and ways of solving the problem. Also, was explored literature about the parents role in the formation code of conduct in student. Was analysed literature about schools and families cooperation with student to prevent problems in behavioural. In the third chapter, the study is conducted in two stages. First stage - about the problem in student behaviour in Riga X secondary school, was made student behavioural characterization. Was explored schools and parents cooperation existing forms and activities, that are directed on student behavioural problems prediction. Second stage research was developed on school and parent cooperation plan, using different cooperation forms, that helps to solve student behavioural problem. Was made student questionnaire, conversation with teachers, parent poll and trial work. The bachelor work theoretic research was based mostly on V. Veiča, A. Špona, E. Balcares, E. Lejnieces, A. Baldiņa, J. Raževas, J. Diksona and others autors works. Bachaleor work consist of 61 contains 7 tables and 18 pictures. To work development was used 44 different literature and information sources. Work inclues 6 suplement. Key words: code of conduct, behavioural problems, school and parent cooperation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectuzvedības normas
dc.subjectuzvedības problēmas
dc.subjectskolēnu, skolas un vecāku sadarbība
dc.subjectsadarbības iespējas
dc.titleSkolas un vecāku sadarbības iespējas sākumskolas skolēnu uzvedības problēmas risināšanai
dc.title.alternativePossibility of school-parent cooperation in solving behavior problems in elementary school students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record