Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorPetere, Anita
dc.contributor.authorSomova, Santa Luīze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:54Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71995
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48189
dc.description.abstractDarba autora: Santa Luīze Somova Bakalaura darba temats: “Topošo skolotāju gatavība caurviju īstenošanai integrētā mācību procesā” Mērķis: Pētīt topošo skolotāju gatavību īstenot caurviju prasmes integrētā mācību procesā. Darba teorētiskajā daļā ir salīdzinātas integrācijas metodes, to priekšrocības un trūkumi autoru skatījumā, caurviju pieejas būtība Latvijas un Somijas salīdzinājumā, caurvijas un integrācijas saistība. Darba empīriskajā daļā ir analizēti 20 studentu 2018. gadā 20 izvērstajiem konspektiem, 2019. gadā 20 kvalifikācijas izvērstajiem konspektiem. Konspekti ir vērtēti pēc jaunā standartā definētajām caurvijām beidzot 3.klasi izveidotajiem kritērijiem un līmeņiem (A- augsts līmenis, B-vidējs līmenis un C- zems līmenis), kā arī abu gadu rezultāti ir salīdzināti savā starpā, lai secinātu par studentu prasmju izaugsmi. Pētījuma rezultāta secina, ka visās caurvijās studenti augstā līmenī īsteno vismaz pusei no nodarbībām, vislabāk īstenojot prasmi mērķtiecīgi virzīti sarunu un apziņu par savu mācīšanās progresu. Izņemot digitālās caurvijas, kur vairāk kā pusi īsteno zemā līmenī, paši studenti to skaidro ar digitālo tehnoloģiju trūkumu un bailēm pārkāpt veco skolas sistēmu. 2018. un 2019. gada rezultātu salīdzināšana norādīja uz studentu izaugsmi visās caurviju prasmēs, kas norāda uz skolotāju gatavību caurviju prasmes īstenot integrētā mācību procesā. Bakalaura darba struktūra: darbs sastāv no 76 lappusēm, 8 attēliem, 35 tabulām, 30 informācijas avotiem (22 svešvalodā, 8 latviešu valodā), 13 pielikumiem. Atslēgvārdi: integrācija, integrācijas metodes, caurviju prasmes, īstenošana.
dc.description.abstractAuthor: Santa Luīze Somova Title: Future teacher preparedness to implement competences in the integrated study process Purpose: Examine readiness of future teachers to implement competence skills in an integrated learning process. The theoretical part of work compares integration methods, their advantages and shortcomings in different author’s view, the nature of competences-based learning approach in compared between Latvia and Finland, and the relationship between integration and competence-based learning. The empirical part analyses 20 expanded synopsis form year 2018. and 20 qualification expanded synopsis from year 2019. Synopsis are analyzed based on in new standard defined competences criteria and levels for 3. grade (A- high level, B- medium level, C- low level), as well the results form year 2018. and year 2019. are compares in order conclude on student skill growth. The results of study show, that all competences in at least half criteria are developed in A- high level, best results were shown in competence such as targeted conversation and awareness of learning process. Apart from digital competence, where more than half of synopsis show C or low level of development, students themselves explain this with lack of digital tools and fear of breaching the old school system. Comparing results form year 2018. And 2019. indicates student growth in developing all competences, indicating the reediness of future teachers to implement competences in the integrated study process. The Bachelor’s paper structure: It consists of 76 pages, contains 8 figures, 35 tables and 30 bibliographic sources, from which 22 are in Latvian and 8 in a foreign language, 13 supplements. Keywords: integration, integration methods, competences, implement, develop.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectintegrācija
dc.subjectintegrācijas modeļi
dc.subjectcaurviju prasmes
dc.subjectkompetences
dc.subjectcaurviju kompetences
dc.titleTopošo skolotāju gatavība caurviju kompetenču īstenošanai integrētā mācību procesā
dc.title.alternativeFuture teacher preparedness to implement competences into integrated study process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige