• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vērtībizglītība angļu valodas stundās vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-72082-Zujeva_Viktorija_vz17023.pdf (2.437Mb)
Author
Zujeva, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dalbiņa, Ilze
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Vērtībizglītība ir nozīmīga modernas un kvalitatīvas izglītības daļa, kura savu aktualitāti ir veicinājusi arī izglītības satura reformu kontekstā Latvijā. Tādēļ maģistra darba mērķis bija gan iepazīt vertībizglītības teoriju, gan izpētīt, kā izmantot vērtībizglītības pieeju vidusskolā angļu valodas stundās. Lai mērķi sasniegtu, Autors veica atsevišķa gadījuma pētījumu un izmantoja īpaši atlasītus uzdevumus angļu valodas nodarbībās vidusskolā, lai veicinātu skolēnu izpratni par vērtībām. Autors secināja, ka uzdevumi ir noderīgi, un uzdevumu izmantošana paaugstināja audzēkņu izpratni par vērtībām. Autors secināja, ka ir ļoti aktuāli mācīt un stāstīt par vērtībizglītību visas stundās. Maģistra darba apjoms ir 78 lapas un 17 pielikuma lapas. Darbā iekļauti 8 attēls un 17 tabulas.
 
Values-based approach has become a significant element of the modern education system and curricula, and with the on-going curricula reform in Latvia, values and attitudes has earned their equal place besides knowledge and skills on the podium of national education curriculum. Therefore, the aim of the Master Paper is to study how values-based education can be promoted trough English language lessons at secondary school lessons. How to foster value-based learning through English language lessons at secondary school level. The Author conducted a case study and used activities in English lessons to implement the methodology of values-based education in practice and raise learner’s awareness of their own values. The study found that chosen activities are helpful for promoting values-based learning and teaching. The master paper contains of 78 pages including 17 appendixes. The work includes 8 figures and 17 tables.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48202
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV