Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma ietekme uz skolas uzvedību un sociālajām prasmēm skolas vecuma bērniem
Autor
Babayeva, Ayjahan
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mūsdienu klasēs, daudzi pedagogi saskaras ar „ārpus kontroles bērniem”. Bērniem, kuriem ir uzmanības deficīts vai hiperaktivitātes sindroms (turpmāk tekstā UDHS), ir neiroloģiski traucējumi, kas ietekmē viņu spēju kontrolēt savu uzvedību un pievērst uzmanību uzdevumiem. Bērni ar UDHS rada īpašu iedzīvotāju grupu ar dažādām vajadzībām izglītības vidē. Izpētītajā pētījumā, tika pievērsta uzmanība uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumiem. Pētījuma mērķis bija izpētīt un analizēt dažādas pieejas UDHS, kas saistītas ar problēmām ar vidusskolēniem. Literatūras pārskatā aplūkotās tēmas, ietver dažādas teorijas un kopīgas intervences, ņemot vērā UDHS. Šajā darbā, tika izmantota kvalitatīvās pētīšanas metodes, lai izpētītu skolēnu ikdienas skolas dzīves pieredzi. Pētījuma laikā, tika intervēti trīs dažādi speciālisti no dažādām profesijām, kā arī septiņi vidusskolēni, vecumā no 16 līdz 18 gadiem, kuriem tika uzdoti vairāki jautājumi par viņu sociālo dzīvi. In today’s classrooms, many educators face with “out of control children”. Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (further in the text ADHD), have a neurological disorder that affects their ability to control their behavior and pay attention to tasks. Children with ADHD create a special population with diverse needs within an educational setting. The research examined and gave a closer look at Attention-Deficit Hyperactivity Disorder. The purpose of the study was to explore and examine different approaches to the ADHD relating problems with high school students. Topics addressed in the literature review include the different theories and common interventions considering ADHD. In this paper, a qualitative methodology is used in order to explore high school students’ experiences of everyday school life. During the study three different specialists with different professions interviewed. And also seven high school students aged between 16 and 18 are asked several questions related to their social life.