Interaction of trade enterprises in the process of goods category management
Author
Kuļikova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darbā atspoguļoti autora veikto pētījumu rezultāti. Tika veikta preču kategoriju vadības teorijas pamatnosacījumu izpēte, ko papildināja Latvijas tirdzniecības nozares darbības rezultātu analīze, noslēdzot darbu ar vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmumu vadītāju aptauju. Pētījuma rezultātā tiek secināts, ka vairumtirdzniecības uzņēmumu vadība var gūt ieguvumu no sadarbības ar mazumtirdzniecības uzņēmumu vadītājiem, īstenojot preču kategoriju vadības principus. Iegūtie dati apstiprināja izvirzīto hipotēzi, ka tirdzniecības uzņēmumu funkcionēšanas procesā efektīva kategoriju vadības principu izmantošana ir iespējama tikai tādā gadījumā, ja uzņēmuma vadītāji mērķtiecīgi īsteno kvalitātes vadības pieeju. Savstarpēja kvalitātes vadības un preču kategoriju vadības īstenošana vadības procesu ietvaros nodrošina tirdzniecības uzņēmuma komercdarbības radītāju uzlabošanas. The promotion thesis presents the results of doctoral research hold by the author. The basic conditions of goods category management were analysed, further were complimented by Latvian trade industry analysis and finalized with survey arranged between the managers of wholesale and retail trade enterprises. The results of the research approved that the wholesale enterprise management is able to favour from cooperation with retailer’s enterprise management implementing goods category management principles. The data analyses approved the settled hypothesis about the effective use of category management principles in trade enterprise operations process only in case when enterprise is following the quality management approach. The combination of quality management and goods category management principles implemented in management processes of trade enterprise leads to performance enhancement.