Funkcijas jēdziens pamatskolā skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārizglītojošās klasēs
Автор
Augule, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Funkcijas jēdziens pamatskolā skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārizglītojošajās klasēs. Dita Augule, darba vadītājs asoc. prof. Jānis Mencis. Darbā aplūkots mācību saturs pamatskolā tematā “Funkcijas”un mācīšanās traucējumu jēdziens. Apkopota Latvijas pedagogu pieredze darbā ar skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārizglītojošās klasēs un izveidoti ieteikumi mācību procesa pielāgošanai skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārizglītojošajās klasēs. Darba mērķis: apzināt metodes, kā pielāgot mācību procesu pamatskolā skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārizglītojošās klasēs. Darba uzdevumi: 1.apkopot teorētisko informāciju par mācīšanās traucējumiem; 2.apzināt Latvijā strādājošo pedagogu viedokļus par skolēnu ar mācīšanās traucējumiem iekļaušanu vispārizglītojošās klasēs; 3.izveidot metodisko materiālu par funkcijas jēdziena mācīšanu pamatskolā skolēniem ar mācīšanās traucējumiem vispārizglītojošās klasēs. Pētījumā secināts, ka Latvijā trūkst atbalsta pasākumu skolotājiem, kas nodrošinātu kvalitatīvu mācību procesu vispārizglītojošajās klasēs, kurās iekļauti skolēni ar mācīšanās traucējumiem. Izstrādāts metodiskais līdzeklis matemātikā par tematu “Funkcijas” pamatskolā. Atslēgas vārdi: funkcija, mācīšanās traucējumi. Darbs satur 8 nodaļas, 15 apakšnodaļas, 2 pielikumus. Teaching functions in middle school for students with learning disabilities in ordinary classrooms. Dita Augule, thesis supervisor asoc. prof. Jānis Mencis. The bachelor thesis deals with the topic functions and learning disabilities. Experiences and opinions of educators teaching in Latvia are gathered to research on methods used to adapt learning process in ordinary classrooms with students with learning disabilities integrated. Main goal: research on methods used to adapt learning process in ordinary classrooms with students with learning disabilities integrated. Main tasks: 1.gather theoretical information about learning disabilities 2.research on educators working in Latvia opinions about integrating students with learning disabilities in ordinary classrooms 3.create methodical material for teaching functions in middle school for students with learning disabilities. The data gathered reveals that there is not enough support for teachers to ensure suitable learning process in ordinary classrooms with students with learning disabilities integrated. Created methodical material for teaching functions in middle school for students with learning disabilities. Key words: function, learning disabilities. The bachelor thesis contains 8 chapters, 15 subchapters and 2 additions.