Virtuālo mūzikas instrumentu un signālu apstrādes efektu arhitektūra ierobežotu resursu aparatūrām
Autor
Kaksis, Gusts
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Seļāvo, Leo
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Dators mūsdienu dzīvās mūzikas izpildījumā ir kļuvis par vienu no instrumentiem uz skatuves, diemžēl no lietošanas ērtuma paaugstināta stresa situācijās datora un grafiskās operētājsistēmas vispusība var būt traucējošs faktors. Kā alternatīvas darbā tika pētītas procesoru arhitektūru un operētājsistēmu kombinācijas virtuālo mūzikas instrumentu un virtuālo skaņas efektu lietotņu darbināšanai uz ierobežotu resursu iegultām ierīcēm priekš dzīvā mūzikas izpildījuma. Tika apskatīti divu veidu iekārtas un programmatūras darbināšana uz tām caur Linux operētājsistēmu un tiešā realizācijā uz procesora. Kā galvenie pētījuma kritēriji tika ņemti vērā izstrādes rīku lietošanas ērtums, procesoru veiktspēja peldošā punkta aprēķiniem un strāvas patēriņš ar mērķi lietot iekārtu ar bateriju. Tika secināts, ka ar mūsdienās samērā lēti pieejamām iegultajām iekārtām ir iespējams darbināt virtuālo mūzikas instrumentu programmas, šīs iekārtas spēj sāknēties pietiekami ātri un tās spēj darboties pietiekami ilgi no baterijas, lai tās varētu izmantot dzīvajam izpildījumam uz skatuves. In today’s live music performance a computer has become one of the music instruments on stage, but unfortunately it might become a cumbersome factor because of it’s universal nature. As an alternative this thesis researches processor architecture and operating system combinations for running virtual music instrument and virtual sound effects applications on specially developed embedded hardware for live music performances. The research was done on two different devices with programs running on Linux operating system and directly on processor (bare metal). The main criteria for the research were - the ease of use of development tools, processor performance of floating point calculations and power consumption with an aim to use the device with battery power. Conclusions were drawn that with today’s relatively cheap embedded hardware devices it’s possible to run virtual music instrument software, these devices boot up fast enough and they can perform long enough on battery power to use them for live performances on stage.