• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Procedurāla trīsdimensionāla labirinta ģenerēšana

Thumbnail
View/Open
302-70969-Kurmis_Martins_mk15046.pdf (1.184Mb)
Author
Kurmis, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šostaks, Agris
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt procedurālas telpas ģenerēšanas algoritmus datorgrafikas veidošanai un radīt sešu asu brīvas kustības trīsdimensionāla labirinta ģenerēšanas algoritmu. Ar risinājuma palīdzību ir iespējams mazināt vai aizstāt nepieciešamību pēc telpas modelēšanas. Tēma tiek pētīta datorspēļu izstrādes kontekstā ar mērķi secināt esošo risinājumu pielāgojamību un atbilstību automatizētu labirintu veidošanai. Bakalaura darba rezultātā tika izstrādāta programma Unity vidē, kas realizē pseidonejaušu labirintu ģenerēšanu balstoties uz k-dimensionāliem kokiem.
 
The main goal of this bachelor paper is to examine procedural environment generation algorithms for the creation of computer graphics and to make a six-degrees-of-freedom free movement three-dimensional maze generating algorithm. With the help of this solution it is possible to reduce or replace the need for environment modeling. The topic is researched in the context of videogame development with the goal of concluding the adaptability and adequacy for automatic map creation. As a result of this bachelor paper, a program made in Unity environment was made, which realises pseudo-random maze generation based on k-dimensional trees.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48329
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [6025]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV