Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vita
dc.contributor.authorUstinova, Margarita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:07:55Z
dc.date.available2019-07-04T01:07:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70457
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48479
dc.description.abstractMaģistra darba izpētes priekšmets ir laika jēdziens dažādās kultūrās un valodās, kā tas izpaužas metaforās un gramatisko laiku sistēmā, kas atspoguļo laika uztveri angļu valodā. Laika uztvere ir atkarīga no cilvēku dzīvesveida, tradīcijām un uzskatiem. Kultūra ir saistīta ar valodu, tāpēc laika jēdziens dažādās kultūrās atspoguļo, kā cilvēki izmanto laiku darbā un citās jomās, bet laika jēdziens dažādās valodās attēlo, kā cilvēki attēlo laiku metaforās, un kādus gramatiskos laikus vai aspektus viņi izmanto. Laika metaforas un citi izteicieni parasti atbilst laika uztverei vai orientācijai, kas ir raksturīgas noteiktai kultūrai. Laika metaforas ir dažādos literatūras žanros, un tajos laika jēdziens var būt atspoguļots atšķirīgi. Maģistra darba mērķis ir analizēt, kā valoda attēlo vai iemieso laika jēdzienu biznesa angļu valodā, dzejā un pasakā. Maģistra darba metodes ir metaforu un laiku sistēmas angļu valodā kvantitatīva (biežuma analīze) un kvalitatīva (tekstu analīze). Biežuma analīze ir metaforu skaita izpēte avotos. Maģistra darbs iekļauj teoriju un datu analīzi, un attiecīgo kopsavilkumu.
dc.description.abstractThe background of the Master thesis is time concept in different cultures and languages, how it is expressed in the metaphors and the grammatical tenses’ system, which reflect time perception in English language. Time perception depends on people’s lifestyle, traditions and beliefs. Culture is related to language, therefore; time concept in different cultures reflects how people use time in job and other issues, but time concept in different languages depicts how people depict time in metaphors, and which grammatical tenses or aspects they use. Usually time metaphors and other expressions correspond to time perception or orientation which are common to certain culture. Time metaphors are in different genres of literature, and time concept in them might be reflected differently. The purpose of the Master thesis is to analyse how language represents or embodies the concept of time in Business English, poetry and tale. The methods of the Master thesis are quantitative (frequency analysis) and qualitative (texts analysis) of the metaphors and tense system in English. Frequency analysis is the research of the metaphors’ number in the sources. The Master thesis includes analysis of the theories and data, and relevant conclusions.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectkultūra culture
dc.subjectlaika orientācija time orientation
dc.subjectlaiks time
dc.subjectmetaforas metaphors
dc.subjectuztvere perception
dc.titleLaika jēdziens dažādās kultūrās
dc.title.alternativeThe Concept of Time in Different Cultures
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige