• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kultūra un emocijzīmju lietojums tviterī

Thumbnail
View/Open
306-70671-Upmale_Elva_eu14009.pdf (19.75Mb)
Author
Upmale, Elva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Tviteris (Twetter) ir sociālā tīkla platforma, kura tās lietotājam sniedz iespēju komunicēt pasaules mērogā. Komunikācija Tviterī notiek izmantojot īsas ziņas jeb tvītus (tweets), kura garums nepārsniedz 280 rakstzīmes. Sociālajos tīklos tiek izmantoti arī tādi neverbālās komunikācijas līdzekļi kā emocijzīmes. Emocijzīmes tiek lietota sekojošu iemeslu dēļ: lai papildinātu rakstisko tekstu, lai aizvietotu vārdu vai vārdā esošos burtus vai, lai attēlotu tvīta autora emocijas. To lietojums mainās atkarībā no tā par ko tvīta autors raksta vai ko vēlas izcel, vai parādīt. Emocijzīmju lietojumu ietekmē tās lietotāja piederība konkrētai kultūrai, vai subkultūrai. Pētījums tika veikts izmantojot kvalitatīvo pētījuma metodi ar kvantitatīvās petījuma metodes iezīmēm. Pētījuma rezultāti parādīja, ka mūsdienās aizvien vairāk Tvitera lietotāji izmanto emocijzīmes veidojot tvītus. Šī pētījuma mērķis bija analizēt kā kultūras un emocijzīmju lietojums ietekmē Tviterī publicēto ziņu. Iegūtie pētījuma rezultāti ļauj autoram secināt ka, emocijzīmju lietojums mainās attiecībā no personas iekšejās pasaules, dzīves veida vai vērtībām. Citiem vārdiem sakot, emocijzīmju lietojums mainās attiecībā no personas izcelsmes, vai piederības konkrētai subkultūrai vai popkultūrai. Veicot pētījumu tika secināts, ka ir emocijzīmes, kuras tiek lietotas vienlīdz bieži abu dzimumu tvītos un ir arī tādas,kuras vairāk tiek sastaptas konkrēta dzimuma tvītos. Tāpat tika secināts, ka ir emocijzīmes kuras tiek izmantotas reti. `
 
Twitter is a social media platform that provides its users with an opportunity to communicate worldwide. Communication in Twitter happens with the use of tweets, which are short messages in length of 280 characters. In social media, environment people tend to use also non-verbal communication instruments, called emoticons. Emoticons are mainly used for the following purposes: to supplement the text, to replace words or letters, or to provide readers with writer’s emotions and feelings. Emoticon usage depends on what the writer talks about or what he or she wants to show. In addition, cultural or subcultural aspects impact the choice of emoticons used .The research was done using qualitative research method with the use of certain elements of quantitative research method. The current study shows that nowadays the use of emoticons is growing. The aim of the research was to examine how culture and the use of emoticons affects the message posted on Twitter. The result of the research allows concluding that the use of emoticons varies depending on person’s inner world, way of living and values. In other words, the use of emoticons changes according to one’s cultural background, as well as to which subculture the person belongs. During the research it was found out that, there are emoticons that are used very often by both genders, as well as there are such emoticons that are common among one of the genders. Another thing that was learned during the research was that there are emoticons that are not as common as the others are.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48483
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse
All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV