Dzimuma reprezentācijas emocionāli-ekspresīvais komponents virtuālās komunikācijas vidē
Автор
Egle, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Dzimuma reprezentācijas emocionāli ekspresīvais komponents virtuālās komunikācijas vidē: bakalaura darbs. Rīga, 2019. 64 lpp.Bakalaura darbs ir veltīts dzimuma atkarīgajām emocionāli ekspresīvās leksikas lietošanas īpatnībām vīriešu un sieviešu tekstos, kas publicēti socialājā tīklā Facebook ar tēmturi #ЯНеБоюсьСказать un pieskaņoti sociālajai flešmoba akcijai pret vardarbību. Darbs sastāv no divām daļam, no kuriem pirmajā ir izklāstīts dzimuma lingvistikas un “emociju lingvistikas” pamatproblemātikas teorētiskais apskats, kā arī aplūkots dzimuma aspekta īpatnību atspoguļojums interneta komunikācijā. Otrajā daļā analizēta emocionāli ekspresīvā leksika, kas vispirms bija atlasīta vīriešu un sieviešu tekstos un izkārtota tematiskajās grupās, kas atbilst astoņiem izceltajiem vardarbības situācijas komponentiem. Pētījums var ieinteresēt filologus, kuri studē ar dzimumu saistītu jautājumu problemātiku un pēta emocionālo kategoriju valodā, kā arī visus lasītājus, kurus saista šāda jautājuma izzināšana. Emotionally Expressive Component of Representation of Gender in Virtual Communication Environment: Bachelor Paper. Riga, 2019. 64.p.The BA paper is devoted to the study of gender-related features of the use of emotional and expressive vocabulary in women's and men's articles with the hashtag #ЯНеБоюсьСказать, dedicated to the social flashmob action against violence. The BA paper consists of two parts, the first of which provides theoretical coverage of the main issues of gender linguistics and "linguistics of emotions", and also discusses the features of the gender aspect of Internet communication. The second part of the BA paper presents an analysis of emotionally expressive vocabulary selected from male and female stories of violence and distributed into thematic groups corresponding to eight identified components of the situation of violence. The research may be of interest to philologists who study gender issues and a category of emotionality in language and speech, as well as to all readers interested in the issue.