Homēriskās himnas: satura un formas korelācija
Author
Vasermane, Anete Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Paparinska, Vita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir “Homēriskās himnas: satura un formas korelācija”. Darba mērķis ir salīdzināt senākās un jaunākās Homēriskās himnas pēc satura un formas, tādejādi izvirzot hipotēzi, ka vecākās himnas atšķirsies no jaunākajam / abām himnu grupām būs kopīgas un atšķirīgas iezīmes. Darbā ir aplūkotas homēriskās himnas - 31 himna, kuras antīkajos laikos tika piedēvētas Homēram, kaut gan himnām ir dažādi autori un tās ir sacerētas dažādos laikos. Pētījums sastāv no četrām nodaļām – 1. Himnas žanra vispārīgs raksturojums; 2. Vecākās Homēriskās himnas; 3. Jaunākās Homēriskās himnas; 4. Vecāko un jaunāko Homērisko himnu salīdzinājums. Teorētiskajā daļā virspusēji tiek iezīmēts himnas žanrs un tas, kā ir jāsaprot vārds “himna” homēriskajās himnās. Praktiskajā daļā tiek savstarpēji salīdzinātas vecākās un jaunākās himnas pēc izstrādātajiem himnas satura strukturējuma un formas kritērijiem, kur ir izdalītas trīs himnas daļas – invokācijas jeb ievada formulas, vidusdaļas saturs un nobeiguma formulas. Tiek izpētīts, ka abu veidu himnām ir gan kopīgi, gan atšķirīgi elementi. The title of the work is “Homeric hymns: correlation of content and form”. The aim of this paper is to compare older and younger Homeric hymns by their content and form, therefore making a hypothesis, that older hymns will be different from younger hymns / both types of hymns will have both similar and distinct elements at the same time. This paper deals with 31 Homeric hymns, that were ascribed to Homer in antiquity, even tough, all of the hymns have different authors and different dating. This research consists of four chapters – 1. General overview of hymns genre; 2. Older Homeric hymns; 3. Younger Homeric hymns; 4. The comparison of older and younger Homeric hymns. In theoretical part the genre of hymn is explained in general terms and what is to be understood by “hymn” in Homeric hymns. Practical part deals with mutual comparison between older and younger Homeric hymns by applying the crafted criteria of structure of content and form. Three parts are distinguished – invocation or formulae of prelude, the contents of middle part and formulae of ending. It is concluded that both types of hymns – older and younger – each have common and distinctive elements to them.