“Zaļās” un ilgtspējīgās pasaules uztveres koncepcija biznesa vides tekstos
Author
Tauriņa, Guna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ruža, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Pēdējo gadu laikā cilvēki arvien vairāk sāk pievērst uzmanību apkārtējās vides draudiem un sāk vairāk apspriest ilgtspējību un “zaļās” domāšanas tematus. Patērētāji izdara spiedienu uz industrijām, izvēloties atbalstīt ilgspējīgi domājošus uzņēmumus un pērkot “zaļās” preces, tādēļ šī pētījuma mērķis ir noskaidrot vissatbilstošāko vārdšķiru kosmētikas produktu aprakstos un saprast kurš uzņēmums atspoguļo “zaļo” domāšanu visvairāk. Literatūras apskats sniedz teorētisko pamatu empīriskās daļas veikšanai. Kosmētikas aprakstu izpētes gaitā tika secināts, ka no vārdiem, kuri ir saistīti ar ilgtspējību, visbiežāk izmantotā vārdšķira ir īpašības vārds, kā arī tika secināts, ka pastāv saikne starp Eko zīmēm, kuras tiek izmantotas kosmētikas produktu aprakstos un vārdšķirām. Nosaukumi, kuri apzīmē šīs zīmes pārstāv vārdšķiras, kuras tika izmantotas vissbiežāk produktu aprakstos, kā arī, uzņēmumi, kuri izmantoja Eko zīmes, arī izmantoja visvairāk ilgstpējību atbalstošus vārdus. Uzņēmums, kurš izmantoja visvairāk šādus vārdus ir kosmētikas uzņēmums “Lush”. In the recent years, people have begun to discuss the topics of sustainability and “green” thinking more openly, because the alarming damage to the environment around us is clearly visible. As a result, the society is making a pressure on industries to become more environmentally friendly by choosing to support sustainable companies and “green” products, therefore the aim of this research is to determine the most suitable word classes for the descriptions of products and understand which companies represent the green thinking the most. The literature review provided the theoretical basis for the empirical part of the study. The case study showed that the most frequently used word class among the words supporting sustainability lexicon in the beauty product descriptions were adjectives. The analysis concluded that there is a correlation between the Eco marks used and the word classes. The names of these semiotic marks were grouped in the word class that was used the most among all product descriptions, in addition, the Ecolabels were used mostly by the companies that also demonstrated the usage of sustainability supporting lexicon the most. The company that had the most sustainability supporting lexicon was the cosmetics company “Lush”.