Show simple item record

dc.contributor.advisorRozenfelds, Jānis
dc.contributor.authorŠveklis, Linards
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:09:03Z
dc.date.available2019-07-04T01:09:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71447
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48647
dc.description.abstractAtdarināšana šobrīd ir datorspēļu industrijā aktuāla problēma. Ņemot vērā, ka autortiesības aizsargā tikai radošu idejas izteiksmes veidu, bet ne pašu ideju, konkurenti bieži nokopē spēles idejas un funkcijas, nedaudz izmaina spēles izskatu kā rezultātā tiek radīta spēle, kas ir ļoti līdzīga oriģinālam. Šī iemesla dēļ spēļu izstrādātāju spēlēm, kuras tikušas atdarinātas var kristies pārdošanas rezultāti, jo patērētāji iegādājas spēles atdarinājumus. Šī darba mērķis ir analizēt datorspēļu intelektuālā īpašuma aizsardzības iespējas, un izvērtēt kādi ir iespējamie aizsardzības risinājumi, lai mazinātu risku, ka datorspēle tiks atdarināta. Iegūtie rezultāti liecina, ka efektīvs aizsardzības līdzeklis pret atdarinājumiem ir patents. Datorspēles pašas par sevi nav patentējamas, jo tās ir datorprogrammas, taču patentspējīgi ir dažādi spēlēs izmantoti mehānismi un metodes. Līdz ar to spēļu ražotājiem būtu jāiestrādā spēļu dizainā tādi mehānismi, kuri var saņemt patenta aizsardzību, līdz ar to arī pati datorspēle tiktu efektīvi pasargāta pret kopēšanu. Tāpat analizējot spriedumu lietā Spry Fox LLC v. Lolapps, Inc. secināms, ka ja tiesa, izvērtējot vai ir noticis autortiesību pārkāpums, konstatē, ka abas spēles ir būtiski līdzīgas, var tikt atzīts autortiesību pārkāpums arī tad, ja spēles ar autortiesībām aizsargātais vizuālais dizains nav ticis identiski nokopēts, proti, lai autortiesības būtu pārkāptas pietiek ar būtisku līdzību.
dc.description.abstractCopying at the moment is a relevant problem in the videogames industry. Considering that copyright protects just the expression of idea, but not the idea itself, competitors often copy the underlying ideas and functions of a game, slightly change the visuals and as a result a game is created that is very similar to the original. Because of this games that have been copied can experience a sales decrease, because consumers are buying the imitations. The objective of the study is to analize the possibilities of video game intellectual property protection and to assess what are the possible protection solutions in order to mitigate the risk that the game will be copied. The gained results show, that an effective means of protection against imitations is a patent. Videogames can not be patented, because they are computer programs, but various mechanisms and methods are eligable for a patent. Thereby the developers should integrate such mechanisms that can be patented in the game design, this way the videogame will also be effectively protected against copying. Also by analyzing the verdict in the case Spry Fox LLC v. Lolapps, Inc. it can be concluded, that if the court by assessing whether copyright has been breached, concludes that both games are substantially similar, a copyright breach can be found even if the games copyrighted visual design has not been identically copied, namely, in order for copyright to be breached substantial similarity is sufficent.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectdatorspēles
dc.subjectatdarinājumi
dc.subjectautortiesību aizsardzība
dc.subjectpatentu aizsardzība
dc.titleDatorspēles kā autortiesību objekts.
dc.title.alternativeVideogames as a copyright object.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record