• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ar ceļošanas vajadzībām saistītās informācijas sociālā tīklā FaceBook novērtējums

Thumbnail
View/Open
309-70067-Bisofa_Kristina_kb17042.pdf (4.451Mb)
Author
Bišofa, Kristina
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba „Ar ceļošanas vajadzībām saistītās informācijas sociālā tīklā FaceBook novērtējums” ietvaros tika analizēta tūrisma informācijas satura sociālajā tīklā FaceBook atbilstība patērētāju vēlmēm un vajadzībām. Darba teorētiskā bāze balstās uz tūrisma nozares, patērētāju uzvedības un informācijas laikmeta komunikācijas teorijām, īpaši izceļot sociālo mediju teorijas, savukārt pētījuma veikšanai izmantotā metodoloģija ir kontentanalīze, aptaujas un eksperta intervija. Pētījuma gaitā tika analizēti 2091 FaceBook publikācijas, 300 aptaujas un viens eksperta viedoklis. Rezultātā tika izprastas ceļotāju vēlmes un vajadzības par tūrisma informācijas saturu sociālajā tīklā FaceBook, kuras pamatā ir balstītas avotu un satura veidotāju daudzveidībā.
 
The Master's thesis "Travel needs-related information assessment in the social network Facebook" analyses the relevance of tourist information content for the needs and wants of consumers on Facebook. The theoretical background of the thesis is based on theories of tourism industry, consumer behaviour and information age communication, with particular emphasis on social media theories. The research methodology which was used was content analysis, surveys and expert interview. 2091 Facebook publications, 300 surveys and one expert opinion were analysed during the study. The research conducted resulted in a deeper understanding of travellers' needs and wants related to tourist information content. Those needs, in turn, are driven by a diversity of sources and content produced by content creators.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48771
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV