Studentu matemātiskās domāšanas attīstība profesionālās kompetences veidošanās procesā
Автор
Kangro, Ilmārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Garleja, Rasma
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Atslēgas vārdi: domāšana, matemātiskā domāšana, kognitīvā darbība, intelekts
Promocijas darba ‘’Matemātiskās domāšanas iespējas augstākā izglītībā profesionālās kompetences veidošanā” pirmajā nodaļā sniegts domāšanas teorijas skaidrojums pamatojoties uz aksioloģisko teoriju ar akcentuāciju uz matemātisko domāšanu.
Darba otrajā nodaļā pamatojoties uz inovatīvām pārmaiņām izglītībā, domāšana aplūkota kā izziņas darbības līdzeklis un tās izpausmes matemātiskā domāšanā kognitīvā, afektīvā un sociālā aspektā.
Darba trešajā nodaļā veikta teorētisko atziņu eksperimentālā pārbaude studentu intelekta spēju kontekstā: H. Gārdnera tests, Dž. Rāvena progresīvo matricu tests, profesionālās darbības motivācijas tests, mācīšanās stilu apzināšanas tests.
Sniegts autora rezumējums par testu pielietošanas mērķtiecību. Key words: thinking, mathematical thinking, cognitive action, intellect
Chapter 1 of the doctoral thesis „ Possibilities of mathematical thinking in higher education in formation of the professional competence” offers the explanation of the thinking theory on the basis of the axiological theory with the emphasis on the mathematical thinking.
Chapter 2 of the thesis is based on the innovative changes in education and thinking is treated as a means of cognitive action and its expressions in mathematical thinking in cognitive, affective and social aspect are described.
Chapter 3 of the thesis represents the experimental test of the theoretical ideas in the context of students’ intelectual abilities: H. Gardner’s test, J.Raven’s test of progressive matrixes, the motivation test of professional activity, test for identifying the learning styles.
The thesis also presents the author’s summary on the purposefulness of applying the tests.