Show simple item record

dc.contributor.advisorReinholde, Iveta
dc.contributor.authorŠirina, Justīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:10:38Z
dc.date.available2019-07-04T01:10:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other72003
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48822
dc.description.abstractBakalaura darba „Sabiedrības līdzdalība lēmumu pieņemšanā: Izglītības un zinātnes ministrijas gadījums” mērķis ir veikt Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas darbības novērtējumu sabiedrības līdzdalības jomā, analizējot nevalstisko organizāciju iesaisti un lomu ministrijas rīcībpolitiku izstrādē un pieņemšanā. Pētījumā izmanto kvalitatīvas un kvantitatīvas pētniecības metodes – veic ministrijas mājaslapas sadaļas par sabiedrības līdzdalību analīzi, 2018. gadā izstrādāto tiesību aktu projektu anotāciju kvalitatīvo kontentanalīzi un veic daļēji strukturētas intervijas ar ministrijas darbiniekiem. Darbības novērtējumam izmanto sabiedrības līdzdalības līmeņu teoriju. Pētījums sniedz padziļinātu ieskatu un analīzi par nevalstisko organizāciju un sabiedrības līdzdalību nozaru ministriju (IZM) darbā, atklājot būtiskas nepilnības Latvijā pastāvošajā rīcībpolitikas izstrādes procesā un sabiedrības iesaistes praksē. Pētījums primāri būs saistošs nevalstiskajām organizācijām un valsts pārvaldes darbiniekiem, sniedzot iespēju identificēt individuālās darbības un savstarpējās sadarbības uzlabošanas iespējas, kā arī interesentiem un pētniekiem, kas pēta norises Latvijas publiskajā administrācijā un sabiedrības līdzdalības procesus.
dc.description.abstractThe aim of the Bachelor's thesis “Participation of civic society in decision making: case of Ministry of Education and Science” is to carry out the evaluation of the activities of the Ministry of Education and Science of the Republic of Latvia in the field of public participation by analyzing the involvement and role of non-governmental organizations in the development and adoption of the Ministry's policies. The study uses qualitative and quantitative research methods - performs the analysis of the sections of the website of the ministry on public participation, the qualitative content analysis of annotations of draft legislation drafted in 2018 and carries out partially structured interviews with the ministry staff. The theory of public participation levels is used for performance evaluation. The study provides an in-depth insight and analysis of the participation of non-governmental organizations and the public in the work of sectoral ministries (MES), revealing significant shortcomings in Latvia's existing policy development process and public involvement in practice. The study will be primarily binding on non-governmental organizations and public administration employees, providing an opportunity to identify opportunities for individual action and improvement of mutual co-operation, as well as for stakeholders and researchers studying developments in Latvian public administration and public participation processes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPolitikas zinātne
dc.subjectsabiedrības līdzdalība
dc.subjectnevalstiskās organizācijas
dc.subjectlēmumu pieņemšana
dc.subjectIzglītības un zinātnes ministrija
dc.titleSabiedrības līdzdalība lēmumu pieņemšanā: Izglītības un zinātnes ministrijas gadījums
dc.title.alternativeParticipation of civic society in decision making: case of Ministry of Education and Science
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record