• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
  •   DSpace Home
  • A2 – LU disertācijas / Doctoral theses UL
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidusskolēnu informācijpratību attīstoši uzdevumi saturiski pēctecīgam vispārējās ķīmijas kursam

Thumbnail
View/Open
37822-Aiva_Gaidule_2010.pdf (1002.Kb)
Author
Gaidule, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Lasmanis, Aivars
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
ANOTĀCIJA Promocijas darbā „Vidusskolēnu informācijpratību attīstoši uzdevumi saturiski pēctecīgam vispārīgās ėīmijas kursam” ir izveidota jauna, zinātniski pamatota pieeja vidusskolēna informācijpratību attīstošu ėīmijas uzdevumu sastādīšanai, kā arī izstrādāti ieteikumi vidusskolas vispārīgās ėīmijas kursa satura pārstrukturēšanai, pamatojot tēmu saturisko pēctecību. Skolēnu un studentu anketēšanas metode lietota, lai apzinātu aktuālās vidusskolas vispārīgās ėīmijas kursa mācību problēmas Latvijā. Izstrādāti mācību uzdevumi, kas attīsta vidusskolēnu informācijpratību. Sastādītie uzdevumi iekĜauti skolēna darba burtnīcā „No atoma līdz ėīmiskam savienojumam” un iztirzāti brošūrā skolotājiem „Darbs ar informāciju ėīmijas stundās”. Veikta izstrādāto materiālu novērtēšana un analizēti tās rezultāti. Atslēgas vārdi: informācijpratība, vidusskola, ėīmija
 
ANNOTATION A new, scientifically supported approach is elaborated for developing the information literacy in devising exercises/tasks in the doctoral thesis “Exercises/tasks that develop secondary school student information literacy for a contentually successive general chemistry course”, and recommendations proposed for reorganization of the secondary school general chemistry course. Questionnaire method is applied to learn urgent problems in the general chemistry mastering process in secondary schools of Latvia. Teaching/learning exercises are elaborated that develop the information literacy in chemistry classes. These exercises are included in the work book “From the atom to the chemical compound” and the booklet for teachers “Work with information in chemistry classes”. Assessment of elaborated materials is performed and the obtained results discussed. Keywords: information literacy, secondary school, chemistry
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4884
Collections
  • Promocijas darbi (2007-) / Theses PhD [1372]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV