Information and Communications Technology Factors for Adoption and Useage Determinants in Latvian Companies
Autor
Ulmanis, Juris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Deniņš, Andris
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Anotācija.
Promocijas darba mērķis ir apzināt, analizēt un izskaidrot faktorus, kas nosaka informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) apgūšanu un izmantošanu Latvijas uzņēmumos, kā arī sagatavot priekšlikumus uzņēmumu konkurētspējas veicināšanai izmantojot IKT.
Darba apjoms ir 172 lappuses. Darbā iekļauti arī 8 attēli, 45 tabulas un 1 pielikums.
Darba 1. nodaļā aplūkota inovāciju ietekme uz uzņēmuma produktivitāti un darbību. 2. nodaļā apskatītas IKT ieviešanas un izplatības teorijas. 3. nodaļā izstrādāts modelis IKT apgūšanai un izmantošanai uzņēmumos, pamatoti faktori, kas to nosaka.
Rezultātus var izmantot uzņēmumi, ekonomiskās attīstības plānošanā, kā arī mācību kursu sagatavošanai par IKT apguvi, lietošanu.
Promocijas darba atziņas izklāstītas 8 publikācijās, par rezultātiem ziņots 7 zinātniskajos semināros, konferencēs.
Atslēgvārdi: IKT, inovācijas, uzņēmums, modelēšana. Abstract.
The work identifies, analyzes, and explains factors determining the adoption and use of ICT in Latvian companies, and makes recommendations on how to use these factors to promote competitiveness by using ICT.
The work consists of 172 pages, including 8 figures, 45 tables, and 1 appendix.
Chapter I discusses the impact of innovation activities on productivity and company performance. Chapter II studies theories of ICT adoption and diffusion. Chapter III presents a management model for ICT adoption at firm level in developing economy countries.
The research findings can be used for company plans regarding ICT adoption and use, national development planning and preparing courses on ICT adoption and use.
Thesis-related scientific publications include 8 publications. Research results have been presented at 7 conferences/seminars.
Keywords: ICT, innovation, firm, modelling.