Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorDreimane, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-21T02:01:20Z
dc.date.available2019-12-21T02:01:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73160
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49075
dc.description.abstractBakalaura darba tēma – „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā”. Darba mērķis – pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek atspoguļots zinātnieku, psihologu un pedagogu skatījums, kas ir iztēle un kādu funkciju tā veic cilvēka attīstībā. Sīkāk tiek aplūkota iztēles attīstība vecākajā pirmsskolas vecumā, kā arī sniegts šī vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums. Liela uzmanība tiek vērsta literāro darbu raksturojumam un to izmantošanas iespējām bērnu iztēles sekmēšanā. Empīriskajā daļā ir atspoguļots pētījums par literāro darbu izmantošanas iespējām vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšanā, ir sniegts pētījuma metodoloģijas apraksts, izstrādāti iztēles vērtēšanas kritēriji, kas sniedz iespēju vērtēt bērnu iztēles attīstības līmeni gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās. Pētījumā ir iekļautas sarunas ar bērniem, bērnu radošie darbi, un iegūtie rezultāti atspoguļoti tabulās un diagrammās. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles attīstību. Bakalaura darba struktūra: ievads, 2 nodaļas, 15 attēli, 4 tabulas, secinājumi, 56 izmantotās literatūras un informācijas avoti (no tiem 15 svešvalodā), 8 pielikumi. Darba apjoms 74 lapas. Atslēgas vārdi: iztēle, radošums, vecākā pirmsskolas vecuma bērni, psihiskie procesi.
dc.description.abstractThe theme of bachelor paper is „The developing of the imegination for the elder pre -school children by means of getting acquainted with literature”. This paper aims to study the oldest preschool age children’s options of imagination promotion into the process of introducing the literature. First part of the paper reveals scholars, psychologists and pedagogues’ views on imagination and what function it involves in development of a person. The paper deals with the development of imagination for the oldest preschool age children, as well as there is a characterization of the particular age children’s psychological development. Great attention is devoted to the description of literature works and their usage possibilities into promoting the imagination of children. The second part of the paper reveals a study that has developed criteria to evaluate child’s imagination, which shows an option to evaluate the level of children’s imagination development throughout the study (at the beginning of the study as well as at the end). The research includes children’s crafts. Through this bachelor paper the hypothesis of the paper, that literature promotes the development of oldest preschool age children’s imagination, is confirmed. Work structure developed: introduction, two chapters, recommendations for teachers to promote children's imaginations, conclusions, literature and information sources used, attachments. Key words: Imagination, elder Pre-School Age, Creativity, Mental Process. Research consists of: 74 pages, 15 illustrations, 4 tables, 8 appendices and 56 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectIztēle
dc.subjectRadošums
dc.subjectVecākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectPsihiskie procesi
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe developing of the imagination for the older pre-school children by means of getting acquainted with literature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record