Papīra locīšanas prasmju apguves veicināšanas iespējas sešgadīgiem bērniem
Автор
Bankova, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Volāne, Elita
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors ir Iveta Bankova. Darba temats ir papīra locīšanas prasmju apguves veicināšanas iespējas sešgadīgiem bērniem. Pētījuma mērķis ir teorētiski analizēt un atklāt sešgadīgu bērnu papīru locīšanas prasmju apguves iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Hipotēze: locīšanas prasmes bērni apgūst vislabāk, ja: •tiek ņemts vērā bērna intereses un vajadzības; • mācību procesā izmanto didaktikas principus no vieglākā uz sarežģīto. Pirmajā nodaļā tiek analizēts prasmju jēdziens dažādu autoru I.Žogles, A.Karules, N.Poddjakovas, V.Hibneres, L.Grasmanes, V.Avotiņa skatījumā. Skaidrots prasmju jēdziens pirmsskolas mācību kontekstā. Otrajā nodaļā izzināta un analizēta psihologu V.Renģes, L.Grīnvaldes, V.Zelmeņa, V.Hibneres, G.Svences, V.Golubinas, A.Šteinbergas atziņas par piecu līdz sešu gadu bērnu attīstības īpatnībām pētāmās problēmas aspektā. Trešajā nodaļā tiek izzināta un analizēta papīra locīšanas prasmju apguve jaunā mācību satura aspektā, kas iekļauta tehnoloģiju jomā. Atklāti papīra prasmju locīšanas veicinošie pedagoģiskie nosacījumi. Ceturtajā nodaļā tiek pētītas papīra locīšanas prasmju apguves veicināšanas iespējas sešgadīgiem bērniem, kur tiek apskatīta pētījuma organizācija un metodika, novērošanas rezultātu analīze un bērna darbības rezultātu analīze. Darba apjoms ir 76 lapas, izmantoti 53 literatūras un informācijas avoti, tajā ir 7 tabulas, 9 attēli un 26 pielikumi. Atslēgas vārdi: prasme, papīru locīšana, pirmsskola, origami, 5 – 6 gadus veci bērni. Iveta Bankova is te author of the work. The theme of the work is ‘’the promotion possibilities of paper folding skill acquirement with 6 – year – old children.’’ The objective of the research is to analyse theoretically and find out the possibilities of 6 – year – old children’s paper folding skill acquirement at the pre -school educational establishment. The hupothesis: paper folding skills are most successfully acquired by children if: •children’s interests and necessities are taken into account; •in the teaching process the didactic principle from the easier to the more complicated one is applied. Chapter 1 gives the analysis of the concept skills expressed by several authors, such as, I. Žogla, A. Karule, N. Poddjakova, V. Hibnere, L. Grasmane and V. Avotiņš. The concept of skills has been explained in the context of the pre -school teaching process. Chapter 2 shows and analyses conclusions on five to six – year – old children’s development peculiarities within the aspect of the problrm under investigation made by such psychologists as, V. Renģe, L. Grīnvalde, V. Zelmenis, V. Hibnere, G. Svence, V. Golubina and A. Steinberga. In Chapter 3 there has been inquired and analysed paper folding skills acquirement within the aspect af the new teaching content which is inclued in the technology sphere. There have been found out paper folding skills promothing pedagogical conditions. In Chapter 4 the posibilities of paper folding skill acquirement promotion with 6 – year – old children are being investigated showing the organisation and methods of the investigation, analysis of the observation results and the analysis of the children’s activity results. The total amount of the work is 76 pages. There have been applied 53 literature and information sources. There are 7 tables, 9 figures and 26 annexes. Key words: skill, paper folding, preschool, origami, children 5-6 years old.