Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorPrancāne, Antra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-21T02:01:28Z
dc.date.available2019-12-21T02:01:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73191
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49081
dc.description.abstractIzstrādātā bakalaura darba temats ir „Sākumskolas skolēna darbības motivācija ārpusstundu nodarbībās”. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas, noskaidrot, kas ir motivācija, noteikt pedagoģiskos paņēmienus un metodes bērnu darbības veicināšanai ārpusstundu nodarbībās. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi kā, kas ir motivācija, vajadzības, mērķi, intereses un motīvi. Bērni ir motivēti, ja viņiem ir motīvs, un arī, ja ir mērķi. Tika analizēti tādu autoru pētījumi dotajā virzienā kā V. Zelmenis, V. Reņģe, E. Iļjins u.c. Plaši pētīta darbības motivācijas attīstība sākumskolas vecuma bērniem, orientējoties uz konkrētu vecumposmu. Dotajā pētījumā tiek akcentēts 7-11 gadu vecuma posms, analizējot vajadzības, intereses un citus uzvedības veicinošus elementus, kas veicina darbības motivāciju. Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – bērnu vērošana, bērnu, skolotāju un vecāku anketēšana, vērojumu salīdzināšana, kā arī iegūto rezultātu analīze. Bērnu anketas pierāda to, ka bērni ir ieinteresēti apmeklēt ārpusstundu nodarbības, bet ir nepieciešams veicināt darbības motivāciju. Skolotāju anketu rezultāti ļāva salīdzināt bērnu darbības motivācijas līmeni pētījuma sākumā un beigās. Savukārt, vecāku aptauja ļāva uzzināt bērnu individuālās vajadzības un intereses, kas palīdzēja izveidot nodarbību plānu. Pētījums liecina, ja tiek pievērsta īpaša uzmanība apmācību saturam, nodarbību formai un pozitīvai gaisotnei, tad tiek veicināta bērnu darbības motivācija ārpusstundu nodarbībās, kā arī mācību procesā skolā. Atslēgas vārdi: Motivācija (iekšējā un ārējā), motīvi, mērķi, vajadzības, intereses, prasmes, sasniegumi, inetelektuālā aktivitāte, pedagoģiskais process, sākumskolas bērnu psihiskā attīstība, mācību metodes, paņēmieni un saturs, ārpusstundu nodarbības. Bakalaura darba struktūra: anotācijas, ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Bakalaura darba apjoms: 86 lpp., 11 tabulas, 17 attēli, 18 pielikumi un 43 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe subject of the Bachelor's thesis is "The motivation of Elementary school children’s activity in the Extra-curricular Activities". The aim of the Bachelor's thesis is to find out theoretically different authors' knowledge, to find out what motivation is, to determine pedagogical ways and methods for promotion of children's activities in extra-curricular activities. The study consists of 2 parts - theoretical and practical. The theoretical part analyzes issues such as motivation, needs, goals, interests and motives. Children are motivated if they have a motive and also if they have goals.Studies of such authors in this direction were analyzed as V. Zelmenis, V. Reņģe, E. Iļjins and others. The development of activity motivation in elementary school age children with a specific age group has been extensively studied. This study focuses on the age range of 7-11 years by analyzing needs, interests and other behaviors that contribute to performance motivation. The research part of the thesis describes the methodological basis of the research, describes the research group and describes the course of the research - observation of children, questionnaires of children, teachers and parents, comparison of observations and analysis of the obtained results. The research part of the thesis describes the methodological basis of the research, describes the research group and describes the course of the research - observation of children,questionnaires of children, teachers and parents, comparison of observations and analysis of the obtained results. Children's questionnaires prove that children are interested in attending extra-curricular activities, but that it is necessary to encourage motivation. The results of the teachers' questionnaires made it possible to compare the motivation level of children's activities at the beginning and the end of the study. The parents' survey, in turn, made it possible to identify the individual needs and interests of the children, which helped to develop a lesson plan. The study shows that if special attention is paid to the content of the training, the form of the lessons and the positive atmosphere, then the motivation of the children to work outside the classroom and in the school process is promoted. Keywords: Motivation (internal and external), motives, goals, needs, interests, skills, achievements, intellectual activity, pedagogical process, psychic development of primary school children, teaching methods, techniques and content, extracurricular activities. Structure of bachelor thesis: annotation, introduction, 2 chapters with subchapters, conclusions, list of literature and sources, appendixes. Bachelor Thesis: 86 pages, 11 tables, 17 figures, 18 appendixes and 43 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMotivācija
dc.subjectMotīvi
dc.subjectVajadzības
dc.subjectIntereses
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.titleSākumskolas bērnu darbības motivācija ārpusstundu nodarbībās
dc.title.alternativeThe motivation of elementary school children's activity in the extra-curricular activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию