Vidusskolu skolotāju apmierinātība ar darbu un tās mijsakarības ar izglītības kvalitāti
Автор
Peršēvica, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rauhvargers, Andrejs
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Promocijas darba mērķis ir teorētiski izpētīt apmierinātības ar darbu un izglītības
kvalitāti raksturojošos aspektus un empīriski pierādīt mijsakarības starp minētajiem
mainīgajiem, akcentējot skolotāju apmierinātības ar darbu nozīmi kvalitatīvas izglītības nodrošināšanā.
Darbā izstrādāta un empīriski pierādīta pedagogu apmierinātības ar darbu ietekmējošo
sfēru un faktoru struktūra, atspoguļojot ietekmējošo faktoru intensitāti. Secināts, ka
iekšējie faktori ir dominējošie pedagogu profesijā.
Pētījumā secināts, ka nozīmīgākas skolotāju apmierinātības ar darbu un izglītības
kvalitātes mijsakarības pastāv skolās ar augstiem skolēnu sasniegumiem.
Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, izstrādāti ieteikumi politikas veidotājiem, skolu
vadībai un skolotājiem pedagogu apmierinātības ar darbu un izglītības kvalitātes pilnveidei. The aim of the Promotion Paper is a theoretical study of the aspects characterising job satisfaction and quality of education and empirical proving of correlations between teacher job satisfaction and quality of education.
A result of analysis is a developed and justified structure of areas and factors which
influence teacher job satisfaction. It has been concluded that the internal factors of job
satisfaction are dominating in teacher's profession.
It has been concluded that more significant correlations between teacher job
satisfaction and quality of education are in schools with higher pupils achievements.
Based on the results obtained during the study, the Promotion Paper includes
recommendations for the developers of the policy, school management, and teachers
regarding improvement of teacher job satisfaction and quality of education.